لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

مردم: دولت جلو فروش سی دی های محافل عروسی را بگیرد


شماری از شهروندان کابل از افزایش فروش سی دی ها و کست های محافل شخصی در بازار ها شکایت دارند. آنها می گویند، فروش چنین کست ها و سی دی ها خلاف اخلاق انسانی است. آنها می گویند، حتی برخی از صحنه های رقص محافل خصوصی در صفحات فیس بوک گذاشته می شوند.

مریم و محمد رحیم دو تن از شهروندان کابل در صحبت با رادیو آزادی در این مورد چنین گفتند:
« این یک کار خوب نیست، از لحاظ اخلاقی و کلتوری بسیار بد است، اینکه رقص های محافل خصوصی را در سی دی و یا هم در موبایل ها انتقال می دهند از لحاظ اخلاقی درست نیست. »

در همین حال، شماری از افراد که در بازار های شهر کابل از طریق کمپیوتر موزیک و تصاویر را در سیمکارت های موبایل ثبت می کنند می گویند، فلم های محافل خصوصی اکثراً بوسیله موبایل و یا هم کمره های مخفی فلمبرداری می گردد.

مراد یکتن از این افراد در صحبت با رادیوی آزادی چنین گفت:
« این محفل توسط کمره مخفی فلمبرداری شده، این دختر که رقص می کند مریم نام دارد بعد از اینکه این فلم به بازار برآمد برادرش که یک افسر پولیس بود مریم را به قتل رساند، اینجا تمام چیز روشن است. »

سی دی فروشان در پایتخت می گویند که در حال حاضر فلم های محافل خصوصی در بازار های کابل زیاد شده و اکثریت جوانان از آنها می خواهند که چنین رقص ها را در موبایل شان ثبت نمایند.

دو تن از سی دی فروشان در مورد گفتند:
« این سی دی ها تماما محفلی است، کسانیکه میوزیک سنتر دارند تمام این سی دی ها را در بازار عرضه می نمایند، اکثر جوانان از ما می خواهند که رقص های عروسی ها را در موبایل شان انتقال دهیم. »

شهروندان کابل از ارگان های امنیتی می خواهند تا این مساله را جدی تعقیب کرده و جلو فروش چنین سی دی ها و کست ها را بگیرد. در همین حال مقامات وزارت امور داخله می گویند، آنها به همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ تا کنون توانسته اند دهها تن را به جرم فروش چنین سی دی ها دستگیر نمایند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله به روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت:
« بار ها این سی دی ها از طریق وزارت اطلاعات و فرهنگ و به کمک پولیس از بازار جمع آوری شده است، اما متاسفانه هنوز هم در بعضی از نقاط دور دست در مارکیت ها وجود دارد این فلم ها که ما از آن چشم پوشی کرده نمی توانیم، اما اگر مردم همکاری نمایند ما بیشتر جلو فروش آنرا گرفته می توانیم، دهها مورد آنرا با داشتیم و افراد متهم را به ارگان های قضایی معرفی کردیم. »

با آنکه در تمام کارت های دعوت محافل عروسی نوشته است که از آوردن کمره های شخصی معذرت خواسته می شود اما گفته می شود که اکثریت این محافل بوسیله موبایل و یا هم کمره های شخصی فلمبرداری می شود.

این مساله تنها محدود به هوتل ها نبوده بلکه سی دی های بسیاری از محافل خصوصی که در منازل برگزار شده اند نیز به بازار عرضه شده اند.
XS
SM
MD
LG