لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

«یک گروپ 5 نفری انتحار کننده گان، دستگیر شدند»


مقامات وزارت داخله می گویند، این افراد به شمول یک زن که می خواستند جهت انجام حملات انتحاری وارد کابل گردند توسط پولیس ضد تروریزم این وزارت در مربوطات ثمرخیل ولایت ننگرهار بازداشت گردیدند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله روزجمعه در یک نشست خبری گفت، در خصوص این افراد اطلاعات موثق وجود داشت که به تاریخ 29 حمل همراه با چهار سوب واسکت انتحاری و مقدار از مواد انفجاری بازداشت شدند.

آقای صدیقی گفت، قصد داشتند تا به تاریخ هشت ثور روز پیروزی حکومت اسلامی در افغانستان حملات انتحاری را انجام بدهند.

« ما اطلاعات موثق داشتیم که این افراد به تاریخ هشت ثور که حکومت از پیروزی مجاهدین تجلیل می کند این افراد برنامه داشتند تا دست به یک حمله انتحاری و گروهی در شهر کابل بزنند هدف این افراد دو نهاد حکومتی بود اما خوشبختانه که این افراد بازداشت گردیدند. »

سخنگوی وزارت داخله بخاطر تحقیقات بیشتر برای بازداشت دیگر افراد که با این قضیه پیوند دارند از افشای نام نهاد های حکومتی خودداری کرد اما گفت که این نهادهای ملکی هستند.

آقای صدیقی گفت، این افراد همه افغان ها هستند، که در منطقه لوارگی در آن سوی خط دیورند تمویل و تجهیز شده و در اظهارات شان گفته اند که مربوط شبکه حقانی و گروه طالبان می باشند.

چند سال قبل نیز افراد مسلح مراسم تجلیل از هشت ثور را در کابل هدف قرارداده و سبب کشته و زخمی شدن شماری از شرکت کننده گان این مراسم گردیدند.

گزارش ها می رسانند که در این حادثه به شمول فضل الرحمن څمکنی یک عضو ولسی جرگه سه تن کشته و هشت تن دیگر زخم برداشتند.

پس از وقوع این حادثه حکومت افغانستان مراسم تجلیل از هشتم ثور روز پیروزی مجاهدین را به گونه مختصر برگزار می کند.

حملات انتحاری نه تنها در کابل بلکه در برخی از ولایات دیگر افغانستان نیز طرح ریزی می شوند.

آقای صدیقی گفت، شب گذشته دو تن از طالبان را بازداشت کرده اند، که قصد جابجای مواد انفجاری را در ولایت کندز داشتند.

« به همین ترتیب یک گرفتاری دیگر شب گذشته داشتیم که دو نفر طالب می خواستند مقدار از مواد انفجاری را در برابر یک دکان زرگری جا بجا نمایند اما این افراد حین جابجایی مواد از سوی پولیس ولایت کندز بازداشت گردیدند. »

مسوولان وزارت امور داخله در حالی از بازداشت افراد انتحاری در شهر کابل خبرداده اند که چندی قبل مسوولان امنیتی این ولایت در یک نشست مشترک از افزایش حملات انتحاری در کابل سخن گفتند.

اما باشنده گان کابل از حکومت می خواهند تا برای جلوگیری از انجام این گونه حملات تدابیر لازم امنیتی را اتخاذ نموده و از کشته و زخمی شدن افراد ملکی جلوگیری نمایند.
XS
SM
MD
LG