لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۶

جوادظریف به خاطر گردش با جان کری مورد انتقاد قرار گرفت


وزرای خارجهء امریکا و ایران در کنار دریای رونی (Rhone) گردش کردند
وزرای خارجهء امریکا و ایران در کنار دریای رونی (Rhone) گردش کردند

ملاقات پانزده دقیقه یی جواد ظریف وزیرخارجهء ایران با همتای امریکایی اش جان کری که اخیراً در شهر ژینو صورت گرفت، باعث آن شده است تا وی هدف انتقادات شدید تندروان در داخل آن کشور قرار گیرد.

وزرای خارجهء امریکا و ایران به تاریخ 14 جنوری در جریان ملاقات در ژینو، در کنار دریای رونی (Rhone) گردش نموده، روی توافقنامه در مورد برنامهء هستوی ایران صحبت کردند.

تندروان در ایران می گویند، گردش در کنار وزیر خارجهء امریکا یک اشتباه بزرگ بود و این تصویر قدرت و توانایی ایران خدشه دار ساخته است.

تندروان در ایران همچنان از مسافرت اخیر جواد ظریف به پاریس و ملاقات وی با لوران فابیوس (Laurent Fabius) وزیر خارجهء فرانسه آزرده اند که به خاطر نزدیک ساختن موقف تهران در مورد اختلافات روی برنامهء اتمی آن کشور صورت گرفت.

محمدرضا نقدی (Reza Naghdi) قوماندان نیروهای ملیشهء نظامی بسیج ایران گفته است:

"جواد ظریف با گردش در کنار جان کری و داشتن لحظات صمیمانه با "یک دشمن انسانیت" به هزاران عسکر ایرانی بی احترامی کرده است که در جنگ ایران و عراق کشته شده اند."

محمدرضا نقدی در یک مصاحبه با سایت انترانتی محافظه کار دانا (Dana)، گردش جواد ظریف را با جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا، نقض تعهد به خون شهدا خوانده است.

محمدرضا نقدی (Reza Naghdi) قوماندان نیروهای ملیشهء نظامی بسیج ایران می گوید که وی احترامش را نسبت به جواد ظریف به خاطر حرکات اخیرش به شمول مسافرت وی به پاریس که بعد از کشتار در دفتر نشریهء "شارلی ابدو" صورت گرفت، از دست داده است.

اعضای تندرو پارلمان ایران به شمول جواد کریمی قدوسی نیز از جواد ظریف انتقاد کرده، هوشدار داده اند که وی می تواند به خاطر گردش در کنار جان کری و مسافرتش به پاریس مورد بازپرسی پارلمان ایران قرار گیرد که در کنترول تندروان قرار دارد.

اما باقر نوبخت (Baqer Nobakht) سخنگوی حکومت ایران در جریان کنفرانس خبری هفته گی اش با خبرنگاران انتقادات تندروان را ردکرده، پرسیده است:
"چه چیز نادرست در گردش جواد ظریف با جان کری در ژینو وجود داشت؟

به گفته باقر نوبخت، کسانی که مذاکرات را پذیرفته نمی توانند و می ببینند که در گفتگو های روی برنامهء اتمی پیشرفت می شود، اینگونه حرف ها را می زنند.

با وصف انتقاد های تندروان آیت الله علی خامنه یی رهبر مذهبی ایران که در جمهوری اسلامی حرف آخر را می زند، از تیم مذاکره کننده اتمی آن کشور که توسط جواد ظریف رهبری می شود، ستایش کرده است.

XS
SM
MD
LG