لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۰

بابه جان: مخالفین مسلح در تلاش سقوط شمال کشور هستند


جنرال بابه جان قومندان زون ۷۰۷ پامیر
جنرال بابه جان قومندان زون ۷۰۷ پامیر

مسئولان امنیتی زون ۷۰۷ پامیر در شمال افغانستان از پلان گذاری و برنامه ریزی مخالفین مسلح دولت جهت سقوط برخی از مناطق شمال کشور خبر می‎دهند.

با آنکه شمال افغانستان در این اواخر شاهد حملات گسترده ضد حکومتی مخالفین مسلح دولت بود، اما اکنون مسئولان امنیتی این زون از برنامه ریزی جدید مخالفین مسلح جهت افزایش نا امنی‎ها خبر می‎دهند.

جنرال بابه جان قومندان زون ۷۰۷ پامیر می‎گوید که طالبان مسلح در تلاش گسترش فعالیت‎های خود در زون شمال کشور هستند و در نظر دارند تا در جریان سال ۱۳۹۵ خورشیدی حملات گسترده مسلحانه را علیه حکومت و مردم عام انجام دهند.

جنرال بابه جان روز یکشنبه در یک نشست خبری در مزارشریف گفت که طالبان برنامه ریزی کرده‎اند تا برخی از مناطق و ولسوالی‎های کلیدی شمال را تصرف کنند، اشخاص پر نفوس محلی را ترور نمایند و تلاش دارند تا به حملات مرگبار شان علیه نیرهای امنیتی نیز شدت ببخشند.

طالبان مسلح می‌خواهند افراد با نفوس را ترور کنند - آرشیف
طالبان مسلح می‌خواهند افراد با نفوس را ترور کنند - آرشیف

وی در رابطه گفت:

"مخالفین مسلح دولت در برنامه خود کشتار افراد با نفوس، حمله بر قطارهای نیروهای امنیتی، تصرف ولسوالی‎های شمال و ایجاد نا امنی بیش از حد را جا داده‎است."

جنرال بابه جان می‎افزاید که در برابر این برنامه ریزی مخالفین مسلح دولت نیروهای امنیتی افغان نیز مشترکاْ عملیات‎های بهاری و زمستانی خود را پلان گذاری کرده‎اند و به شدت این نیروهای مسلح ضد حکومتی را سرکوب خواهند کرد.

به گفته قومندان زون ۷۰۷ پامیر که پولیس ملی و نیروهای اردوی ملی مشترکاْ در طی یک ماه گذشته در ساحات پشتون‎کوت، خواجه نا موسی، قوش تپه، درزاب، خلم و دولت آباد ولایات شمالی کشور طی عملیات نظامی تلفات سنگینی به دشمن وارد کرده‎اند.

آقای بابه جان می‎گوید که عملآ به منظور سرکوب مخالفین مسلح دولت در ولسوالی‎های چهاربولک بلخ و فیض آباد جوزجان عملیات نظامی جریان دارد.

بابه جان؛ طی عملیات نظامی تلفات سنگینی به دشمن وارد شده است.
بابه جان؛ طی عملیات نظامی تلفات سنگینی به دشمن وارد شده است.

وی افزود:

"نیروهای امنیتی افغان سعی بر راه اندازی عملیات مشترک نظامی دارد، و از ۵ روز به این‎سو در ولسوالی چهاربولک جنگ جریان دارد، ما برنامه‎های دیگری هم روی دست داریم تا دشمن سرکوب شود."

در حالی مسئولان امنیتی زون شمال از برنامه ریزی مخالفین مسلح دولت جهت گسترش نا امنی‎ها در شمال خبر می‎دهند که اکثر از مردم عام نیز در مورد افزایش نا امنی‎ها در جریان سال روان در شمال کشور ابراز نگرانی می‎کنند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG