لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

فعالیت طالبان در برخی ولسوالی های بلخ افزایش یافته است


با آنکه چند روز پیش در ولسوالی های نا امن بلخ به رهبری عطا محمد نور سرپرست این ولایت عملیات نظامی جهت سرکوب مخالفین مسلح دولت صورت گرفت؛ اما اکنون بیشتر از پیش فعالیت طالبان مسلح در برخی از ولسوالی های بلخ افزایش یافته است.

ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ از دو روز به اینسو شاهد حضور طالبان مسلح است.

ساکنان این ولسوالی شکایت دارند که از صبح روز گذشته تا به اکنون زد و خورد مسلحانه میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح در مناطق مرزی لبک و کوشکک این ولسوالی جریان دارد، که سبب مسدود شدن مکاتب و مراکز صحی نیز گردیده است.

کریم یکی از ساکنان کوشکک فیض آباد در تماس تلفونی به رادیو آزادی گفت که این درگیری را نخست طالبان مسلح با حمله بر گزمهء پولیس صبح روز گذشته در مسیر راه مزار- چهاربولک آغاز کردند که در نتیجه چند تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند.

وی گفت: " درگیری صبح روز گذشته آغاز شد و در سرک عمومی طالبان بر پولیس امنیتی حمله کردند که یک تن شان کشته و یک تن شان زخمی شد و بعد جنگ آغاز گردید. "

عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بلخ
عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بلخ

مسئولان امنیتی بلخ می گویند که در نتیجه این درگیری مسلحانه که در نقاط سرحدی ولسوالی چهاربولک بلخ با منطقه کوشکک ولسوالی فیض آباد جوزجان روز گذشته آغاز شده است دو پولیس ملی کشته شده و سه تن شان زخم برداشته اند.

عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بلخ به رادیو آزادی گفت که زد و خورد مسلحانه میان هر دو طرف تا به اکنون ادامه دارد و در نتیجه آن به مخالفین تلفات سنگین وارد کرده اند.

قادری افزود: " در نتیجه این برخورد هشت مخالف مسلح دولت در چهاربولک کشته شده و 5 تن شان مجروح شده اند، متاسفانه 2 پولیس ملی کشته شده و سه تن شان زخمی شده اند. "

قبلاً بزرگان قومی ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ شکایت داشتند که مخالفین مسلح دولت در این ولسوالی فعالیت گسترده داشته و مناطق گده گور، جوی شور و پنج دره و نصف ولسوالی چمتال را در دست دارند و از همان ولسوالی به اکثر مناطق چهاربولک تهدید ایجاد می کنند.

باید گفت که تا به اکنون طالبان مسلح در مورد تلفات ناشی از درگیری تازه ابراز نظر نکرده اند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG