لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۵

اولین پارک اسکی افغانستان در بامیان افتتاح شد


برای اولین بار کار ساخت یک پارک اسکی بنام شهید مزاری (شهید وحدت ملی) در دره گنبتگ مرکز بامیان توسط مقامات تربیت بدنی افغانستان آغاز شد.

افضل نوری مسئول فدراسیون اسکی افغانستان در این مورد گفت:

" این پارک اسکی به طول ۳۰۰ متر ساخته خواهد شد که با امکاناتی مانند لفت برای اسکی بازها تا بتوانند از کوه بالا بروند و سالن برای ورزشکاران می باشد. همچنین برای این پارک بودجه مشخصی وجود ندارد و این پارک با کمک حکومت محلی بامیان و ریاست تربیت بدنی افغانستان ساخته خواهد شد. "

به گفته آقای نوری این پارک اسکی در نقطه ای نزدیک به مرکز بامیان ساخته می شود تا اسکی بازها به خصوص خانم ها هم بتوانند به این مکان دسترسی داشته باشند.

ذکیه محمدی یکی از اسکی باز های بامیان در این مورد به رادیو آزادی گفت:

" بسیار خوشحال هستم که یک پارک اسکی دایمی در این ولایت ساخته می شود به این دلیل که قبل از آن مکان مشخص برای اسکی وجود نداشت و بعضی مسابقات در نقاطی برگزار می شد که خانم های اسکی باز به انجا رسیده نمی توانستند. "

همینطور مسئولین ریاست تربیت بدنی افغانستان نیز تعهد سپردند تا امکانات کافی را برای اسکی بازهای بامیان فراهم کنند.

محمد امان خیری رئیس ریاست تربیت بدنی افغانستان در این مورد گفت:

" بسیار خوشحال هستیم که برای اولین بار پارک اسکی به نام شهید وحدت ملی، شهید مزاری ساخته می شود و این یک اتفاق بزرگ در ورزش افغانستان است و ما هم تعهد می دهیم تا برای تامین تسهیلات لازم برای ورزشکاران اسکی تمام تلاش خود را به خرج دهیم. "

اسکی یکی از ورزشهای بین المللی است که در سال های اخیر باعث آمدن توریست های خارجی در فصل زمستان به بامیان شده است. طاهر زهیر والی ولایت بامیان دراین مورد اضافه کرد:

" ساخت این پارک اسکی و مکان مشخص برای ورزش های زمستانی کمک می کند تا توریست های بیشتری به بامیان بیایند و این ورزش را در بامیان انجام دهند که این خود به اقتصاد مردم بامیان تاثیر مثبت می گذارد. "

همچنین به گفته مقامات محلی بامیان در سطح این ولایت در حدود ۴۰۰ نفر به ورزش اسکی می پردازند که در این اواخر بیش از ۳۰۰ اسکی دیگر نیز در بین علاقه مندان اسکی از طرف موسسه هلپ توزیع شده تا این تعداد افزایش پیدا کند و جوانان تشویق شوند تا به ورزش اسکی روی بیاورند.

ورزش اسکی از شش سال به این طرف در ولایت بامیان آغاز شده که از ان زمان تا حال تعداد زیادی به این ورزش روی آورده اند و برگزاری مسابقات بین المللی اسکی در بامیان باعث شده تا در فصل زمستان نیز توریست های خارجی به بامیان سفر کنند تا این ولایت به عنوان یک ولایت توریستی چهار فصل شناخته شود.

گزارش: عباس نادری

XS
SM
MD
LG