لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۶

ده‌ها فرد وابسته به گروه داعش در ننگرهار کشته شده اند


وزارت دفاع افغانستان می گوید، در اثر عملیات زمینی و هوایی نیروهای اردوی ملی در ولسوالی‌های اچین و کوت ولایت ننگرهار ده‌ها فرد وابسته به گروه داعش کشته و شماری دیگر آنها عقب نشینی کرده اند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی گفت، عملیات نیروهای اردوی ملی که از چند روز بدینسو تحت نام شفق آغاز گردیده هنوز هم ادامه دارد، تا آن مناطق که امکان موجودیت گروه داعش و یا هم طالبان مسلح باشد پاکسازی گردد.

آقای رادمنش همچنان گفت، در این عملیات‌ها ذخایر سلاح و مهمات گروه داعش نیز از بین رفته است:

" در اطراف ولایت ننگرهار خصوصاً در ولسوالی اچین و کوت داعش یک سلسله فعالیت‌های داشت که در مقابله با آنها از طیاره‌ها و قوای زمینی و قوای ثقیله ما که در آنجا مستقر هستند استفاده شد که شماری از آنها کشته شدند و تعدادی هم متواری شدند. "

محمد رادمنش می گوید، نیروهای اردوی ملی عملیات را در ولایات کنر، نورستان نیز علیه داعش آغاز کرده اند که شماری زیادی آنها در آن ولایات از بین رفته اند.

از سوی هم روز گذشته عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفته است که در اثر عملیات طیاره‌های جت بالای دو مرکز مهم گروه داعش ۴۰ تن از افراد وابسته به این گروه کشته و دو ذخیره گاه مهمات‌شان نیز از بین رفته است.

پیش از این وزارت دفاع گفته بود که عملیات نظامی تحت نام شفق از آغاز سال جاری خورشیدی در ۹ ولایت افغانستان بر علیه طالبان مسلح و گروه داعش را آغاز کرده و تا آخر ماه سنبله ادامه می یابد.

وزارت دفاع در حالی از کشته و زخمی شدن افراد وابسته به گروه داعش سخن می زند که پیش از این عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ از حضور گسترده گروه داعش در نقاط مختلف کشور ابراز نگرانی کرده بود.

در همین حال برخی اعضای شورای ولایتی ننگرهار نیز آغاز عملیات علیه گروه داعش را در این ولایت یک گام نیک می دانند.

ناصر کامه وال عضو شواری ولایتی ننگرهار در صحبت با رادیو آزادی گفت، دولت باید پس از اجرای عملیات در جاهای تصفیه شده قطعات نظامی را جاسازی نماید تا بار دیگر در آن ساحات مخالفین مسلح و داعش مستقر نشوند:

" آرزوی ما اینست که دولت در جاهای که عملیات می کند باید قطعات را در آن جاها بگذارد تا دوباره مخالفین مسلح دولت سربلند نکنند و تا مردم در آن مناطق آرام باشند. "

در همین حال شماری از کارشناسان امور نظامی بدین باور اند که اگر مردم محل با سکتورهای امنیتی همکاری دایمی داشته باشند آنها می توانند مخالفین مسلح و گروه داعش را سرکوب نمایند.

جنرال امرالله امان یکتن از این کارشناسان می گوید، در صورتیکه نیروهای امنیتی افغان به حمایت و همکاری مردم پوسته‌های امنیتی را در مناطق مختلف ایجاد نمایند آنها می توانند در عملیات‌ها موفق و دستاوردهای خوبی نیز داشته باشند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG