لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۶

نیروهای افغان ولسوالی قلعه زال کندز را دوباره تصرف کردند


جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه ولایت کندز
جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه ولایت کندز

مقامات در ولایت کندز میگویند، حمله تهاجمی طالبان مسلح در ولسوالی قعله زال را عقب زده اند و تلفات سنگین به این گروه وارد شده است.

جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه ولایت کندز، حین بازدید از ولسوالی قعله‌زال به رسانه‌ها گفت که صبح روز دوشنبه نیروهای دولتی از منطقه آق‌تپه مرکز ولسوالی قلعه‌زال عقب نشینی تاکتیکی کرده بودند و صبح امروز سه شنبه این ولسوالی را دوباره تصرف کرده اند.

آقای جنگل باغ بیان نمود که در این عملیات ۱۳ تن از جنگجویان طالبان مسلح به شمول ملا خیر محمد قوماندان نظامی طالبان کشته و ۴ تن دیگر‌شان زخمی شده اند:

" ما ولسوالی قعله‌زال را دوباره تصرف کردیم و ما در حالی تحکیمات هستیم و وضعیت نورمال است و کسی که قوماندان جنگ طالبان بود بنام ملا خیر محمد با ۱۳ نفر ‌اش کشته است و ۴ نفر دیگرشان زخمی شده اند و به افراد ملکی و نیروهای دولتی کدام آسیبی نرسیده است. "

موصوف اضافه کرد، که هم اکنون به خاطر تأمین امنیت بیشتر ولسوالی قلعه‌زال در نقاط آسیب پذیر این ولسوالی پوسته‌ها جدید امنیت را نیز افراز نموده و در آن نیروهای تازه را جاسازی کرده اند.

با این حال قوماندان نبی آغا، مسئول خیزش مردمی ولسوالی قلعه‌زال وضعیت کنونی این ولسوالی را قناعت بخش میخواهند، اما میگوید که به زودی ساحه قلعه‌زال را نیز از حضور طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی خواهند کرد:

" انشاالله در همین یکی دو روز منطقه قعله زال را هم فتح میکنیم و مردم قعله زال هم آماده هستند و کسانی که در خانه خود تفنگ چره‌ای، یازده تیره و ده تکه و غیر سلاح که در دست دارند یکجا حمله میکنیم منطقه قعله زال را از وجود طالبان پاکسازی میکنیم. "

باید یاد آور شد، که ولسوالی قلعه‌زال ولایت کندز به دو بخش تقسیم شده است، یعنی قلعه‌زال و آق‌تپه که تاسیسات دولتی و مرکز ولسوالی در آق‌تپه قرار داشته و هم‌ اکنون فعال می‌باشد، اما ساحه‌ای قلعه‌زال نزدیک به یک سال میشود که در تسلط طالبان مسلح قرار دارد.

قوماندان نبی آغا، مسئول خیزش مردمی ولسوالی قلعه‌زال
قوماندان نبی آغا، مسئول خیزش مردمی ولسوالی قلعه‌زال

در همین حال پولیس قوماندانی امنیه کندز، میگویند که صبح امروز سه شنبه به هدف تصفیه و باز نمودن شاهراه کندز – تخار عملیات نیروهای مشترک افغان راه اندازی گردیده و نیروهای دولتی در حال پیش روی هستند و به زودی این شاهراه به روی ترافیک باز خواهد شد.

قابل ذکر است، که نزدیک به یک هفته میشود که شاهراه کندز – تخار از اثر درگیرها میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح به روی ترافیک مسدود است.

این در حالیست که طالبان مسلح دیروز گفته بودند که ولسوالی قعله‌زال را تصرف کرده اند.

اما در مورد تصرف دوباره این ولسوالی توسط نیروهای دولتی، طالبان مسلح تا اکنون چیزی نگفته اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG