لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۶

جزئیات تازه در مورد مخالفین اعدام شده منتشر شد


ریاست امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیهء گفته است، این شش تن که توسط محاکم ثلاثه و مطابق قوانین نافذهء کشور به ارتکاب اعمال تروریستی مجرم شناخته شده بودند، اعضای گروه طالبان و شبکه حقانی بودند.

ریاست امنیت ملی افغانستان می‌گوید، این افراد عبارتند از حجت الله عضو گروهء طالبان که تعلیمات تروریستی را در میرانشاه حاصل کرده بود.

اکمل عضو گروه طالبان که در رابطه با انتقال حمله کننده‌گان انتحاری از سرحدات به افغانستان مجرم شناخته شده بود.

حمید الله عضو شورای کویته و از کارمندان استخباراتی طالبان در کندهار که در قتل برهان الدین ربانی رئیس جمهور اسبق و رئیس اسبق شورای عالی صلح دخیل بود.

محمد خان عضو فعال شبکهء حقانی در کابل.

عثمان عضو گروه طالبان در پکتیکا و خان آغا مسئول یکی از مراکز تروریستی طالبان در ولایت لغمان که در حمله بر عبدالله لغمانی یکی از معاونین ریاست امنیت ملی دست داشت.

اعلامیهء ریاست امنیت ملی افغانستان بعد از آن منتشر شد که طالبان با نشر خبرنامهءهُشدار دادند که انتقام این افراد را خواهند گرفت.

طالبان در این اعلامیه گفته اند: هزاران تن از مجاهدین آماده اند از دشمن انتقام بگیرند.
طالبان در این اعلامیه گفته اند: هزاران تن از مجاهدین آماده اند از دشمن انتقام بگیرند.

طالبان در این اعلامیه گفته اند: "هزاران تن از مجاهدین آماده اند از دشمن انتقام بگیرند".

طالبان در اعلامیه گفته اند به دار آویخته شدن این افراد، آنها را از رسیدن به هدف شان مانع نخواهد شد و مبارزهء بیش از ده ساله شان این مسئله را ثابت ساخته است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دیروز گفت، این اعدام شده‌گان غیر نظامیان را هدف قرار داده بودند یا برای امنیت عمومی تهدید بودند.

حمله ماه گذشته در کابل که در آن حداقل ۶۴ تن کشته شدند.
حمله ماه گذشته در کابل که در آن حداقل ۶۴ تن کشته شدند.

بعد از حمله ماه گذشته در کابل که در آن حداقل ۶۴ تن کشته شدند، رئیس جمهور غنی وعده داد که حکومت اش موقف جدیتری را علیه شورشیان اختیار خواهد کرد.

گروه های مدافع حقوق بشر شک و تردید شانرا درمورد سیستم عدلی افغانستان ابراز داشته اند ولی ریاست جمهوری افغانستان دیروز گفت، کسانیکه حکم اعدام بالایشان تطبیق شده است از محاکم ثلاثه گذشته با در نظر داشت معیارهای عدلی، محکوم به این مجازات شده اند.

XS
SM
MD
LG