لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۱

اشرف غنی یک هیئت را جهت بررسی حوادث ترافیکی تعیین کرد


حکومت افغانستان هیئتی را تعیین کرده تا حوادث ترافیکی را بررسی کند و برای جلوگیری و تکرار آن پیشنهادات مشخص ارایه نماید.

در حالیکه شماری از قربانیان حادثه ترافیکی غزنی تا هنوز شناسایی نشده و وضعیت تعدادی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده‌است، رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، اقداماتی برای جلوگیری از حوادث ترافیکی در این کشور، ضروری است.

محمد اشرف غنی در بیانیه دیروز خود گفت، این گونه حوادث و تکرار آن به یک فاجعه ملی مبدل شده‌است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

رئیس جمهور غنی در مورد گفت:

"این دست از رویداد‌ها که متأسفانه بارها تکرار شده، میرود که یک فاجعه ملی را رقم زند. به این دلیل من هدایت دادم که تمامی ابعاد حادثات ترافیکی را به شمول سیستم ترافیکی ما در شاهراه ها مورد بررسی قرار داده و برای اصلاح آن اقدامات جدی و عاجل روی دست گرفته شود."

در جمع هیئتی که در باره حوادث ترافیکی تحقیق می‌کند و برای جلوگیری از آن سفارش‌های را ارایه می‌نماید، نمایندگان وزارت‌های امور داخله، ترانسپورت، صحت عامه، اطلاعات و فرهنگ و عدلیه شامل می‌باشند.

رئیس جمهور اشرف غنی همچنان از مالکان شرکت‌های ترانسپورتی تقاضا کرد تا روی فعالیت های ترانپسورتی شان غور کنند و برای جلوگیری از چنین حوادث مرگبار مسئولیت های شان را بجا نمایند.

افغانستان در جهان یکی از انگشت شمار کشورهایست که به اصول ترافیکی در داخل شهر ها و شاهراه‌های بزرگ توجۀ کمتر دارد. به طور خاص شاهراه‌های که از کابل به شمال، جنوب، شرق و غرب منتهی می‌گردند، شاهد حوادث ترافیکی مرگباری هستند.

مقامات اداره ترافیک افغانستان می‌گوید، عدم مراعات اصول ترافیکی از سوی رانندگان، کم عرض بودن و خرابی سرک ها، ازدحام در مسیر شاهراهو نا هموار بودن سرک‌ها به خاطری بمب و ماین گذاری‌ها، سبب این گونه حوادث ترافیکی شده‌اند.

حادثه ترافیکی در غزنی که در اثر آن ۷۵ تن کشته شدند
حادثه ترافیکی در غزنی که در اثر آن ۷۵ تن کشته شدند

آخرین حادثه مرگبار ترافیکی در ولایت غزنی رخ داد. این حادثه در نتیجه تصادم یک بس مسافربری با تانکر تیل اتفاق افتاد که در اثر آن بیش از ۷۵ تن کشته شدند و شماری هم زخمی گردیدند.

XS
SM
MD
LG