لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۲

پاکستان بالاخره کشته شدن ملا منصور را تائید کرد


سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین‌المللی
سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین‌المللی

پاکستان بلاخره پس از پنج روز، کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان را در قلمرو این کشور تائید کرد و گفت، مرگ منصور حل نزاع جاری در افغانستان را پیچیده‌تر ساخته‌است.

سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین‌المللی بروز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت، در نتیجه حمله طیاره بی‌پیلوت ملا اختر محمد منصور کشته شده‌است اما وی گزارش‌های را رد کرد که گویا جسد او به اعضای گروه طالبان سپرده شده‌است.

سرتاج عزیز گفت، تحقیقات در زمینه جریان دارد و نتیجه معاینات «DNA» او قرار است در یک یا دو روز دیگر تکمیل شود.

نتیجه معاینات «DNA» قرار است تکمیل شود.
نتیجه معاینات «DNA» قرار است تکمیل شود.

آقای عزیز می‌گوید:

"تمامی علایم تائید می‌کنند فردیکه در حمله طیاره بی‌پیلوت کشته شده‌است ملا منصور است که با هویت جعلی سفر می‌کرد. نتیجه معاینات «DNA» او در یک یا دو روز دیگر به دسترس قرار خواهد گرفت.

سرتاج عزیز افزود، اسلام آباد در مورد وقوع حمله طیاره بی‎پیلوت بالای ملا منصور از قبل آگاهی نداشت واشنگتن هفت ساعت پس از وقوع این حمله به اسلام آباد خبر داد.

ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان شنبه گذشته در نتیجه یک حمله طیاره بی‎پیلوت امریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

با آنکه واشنگتن و کابل کشته شدن ملا منصور در این حمله را تائید کردند اما پاکستان در آغاز آنرا تائید نکرد و در اعتراض به وقوع این حمله سفیر امریکا در اسلام آباد دیوید هیل را احضار کرد.

مشاور امور بین‎المللی صدراعظم پاکستان یکبار دیگر وقوع حمله طیاره بی‎پیلوت در قلمرو کشورش را نقض حاکمیت ملی کشورش خوانده و گفت که با کشته شدن ملا منصور در این حمله پروسه صلح افغانستان یکبار دیگر تضعیف شد.

آقای عزیز افزود:

"وقوع این حملۀ طیاره بی‌پیلوت نه تنها نقض قوانین است بلکه پروسه صلح افغانستان را که جریان دارد متضرر می‌سازد و این موضوع را (با نماینده‌های گروه چهارجانبه) در میان خواهیم گذاشت."

اما مقامات ایالات متحده و ناتو گفته اند که ملا اختر محمد منصور یک مانع بزرگ در راه صلح افغانستان بود.

سرتاج عزیز باز هم تأکید کرد که یگانه راه رسیدن به صلح در افغانستان مذاکرات است.

ملا منصور در حالی هدف حمله طیاره بی‎پیلوت امریکایی قرار گرفت که گفته می‎شود به تازه‎گی از ایران وارد پاکستان شده بود.

ملا منصور کارت هویت و پاسپورت با نام مستعار داشت.
ملا منصور کارت هویت و پاسپورت با نام مستعار داشت.

بر اساس گزارش‎ها، ملا منصور کارت هویت و پاسپورت پاکستانی به نام مستعار داشت که برای رفت و آمد از آن استفاده می‎کرد.

در همین حال وزارت داخله پاکستان روز پنجشنبه به اداره نادرا پاکستان دستور داد تا تمامی کارت‎های هویت را که تا کنون توضیع شده‎اند دوباره بررسی کند.

XS
SM
MD
LG