لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۴

نیروهای تازه نفس برای سرکوب مخالفان به هلمند فرستاده شده‌است


جنبه تزئینی دارد - آرشیف
جنبه تزئینی دارد - آرشیف

وزارت امور داخلهافغانستان می‌گوید نیروهای تازه نفس را برای سرکوب مخالفان مسلح به ولایت هلمند فرستاده‌است.

هلمند ولایتی است که از سال‌ها بدین‌سو در آتش نبرد می‌سوزد و اکنون وزارت داخله نیز تائید می‌کند که اوضاع هلمند در مقایسه به دیگر ولایات ناامن است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در یک نشست خبری روز چهارشنبه در کابل گفت برای مهار کردن فعالیت‌های طالبان در این ولایت، وزارت داخله نیروهای تازه نفس با تجهیزات سنگین به این ولایت فرستاده‌است.

صدیقی: نیروهای تازه نفس را به این ولایت فرستادیم.
صدیقی: نیروهای تازه نفس را به این ولایت فرستادیم.

آقای صدیقی می‌گوید:

"توجه بیشتر ما به ولایت هلمند است، نیروهای تازه نفس را به این ولایت فرستادیم و تلاش می‌ورزیم تا امکانات بیشتر نظامی را در این ولایت به نیروهای ما فراهم سازیم، نیروهای امنیتی شب گذشته نیز عملیات خاص را در این ولایت راه اندازی کرده بودند که در نتیجه آن قوماندانان طالبان به نام‌های ملا جانان و ملا حامی گرفتار شده‌اند."

در یک ماه گذشته گزارش‌ها از اوج‌گیری نبرد تا هشدار از سقوط ولسوالی‌های هلمند، بیشتر از پیش در رسانه‌ها بازتاب دارد.

تا اینجا که اعضای مشرانو جرگه و شورای ولایتی هلمند یک روز پیش از اینگفته‌اند که اگر نیروهای تازه نفس به این ولایت فرستاده نشود، بخش های از آن به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

با این همه، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور می‌گوید طالبان از سوی بیگانه‌گان دستور گرفته‌اند تا جنگ را در افغانستان شدت بخشند.

گروه طالبان دیگر توان ایستاده‌گی در برابر مردم را ندارند.
گروه طالبان دیگر توان ایستاده‌گی در برابر مردم را ندارند.

آقای مرتضوی می‌افزاید:

"حامیان طالبان تروریستان و خود تروریستان دستور دارند که دست به تحرکات بزنند و افکار مردم را مغشوش سازند، اما این گروه توان ایستاده‌گی در برابر مردم را دیگر ندارند."

در حالی که مشرانو جرگه افغانستان ضعف مدیریت را سبب افزایش جنگ و تلفات نیروهای امنیتی افغان در هلمند می‌داند، اما وزارت داخله افغانستان می‌گوید در عملیات‌های شان در این ولایت دستآورد های زیادی داشته‌اند و توانسته اند قوماندان مشهور گروه طالبان را از پاه درآورند.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG