لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۴

مسلمیار: عملیات ضد داعش در ولسوالی کوت کافی نیست، ریشه‌کن شود


رئیس مشرانو جرگه افغانستان عملیات انجام شده در ولسوالی کوت ننگرهار را کافی ندانسته از حکومت می‌خواهد تا گروه داعش در ننگرهار را سرکوب کند.

فضل‌الهادی مسلمیار از حکومت می‌خواهد تا صدای باشنده‌های ولسوالی کوت ننگرهار را بشنود و در حفاظت از جان و مال آنان تلاش کند.

آقای مسلمیار در نشست عمومی روز یکشنبۀ مشرانو جرگه گفت عملیات انجام شده در این ولسوالی کافی نیست و باید حکومت تلاش کند تا گروه داعش در ننگرهار را به گونه کامل سرکوب و از بین ببرد.

مسلمیار: حکومت انتقام خون مردم بیگناه ولسوالی کوت را بگیرد.
مسلمیار: حکومت انتقام خون مردم بیگناه ولسوالی کوت را بگیرد.

فضل‌الهادی مسلمیار می‌گوید:

"از نظام و قوای مسلح افغانستان تقاضا می‌کنم که انتقام خون مردم بیگناه ولسوالی کوت را بگیرند، در کوت داعشیان وحشی ظلم‌های زیادی کرده‌اند، عملیاتی را که حکومت دیشب در آنجا انجام داد کافی نیست، از آنان به گونه جدی می‌خواهیم تا گروه داعش را ریشه‌کن ساخته و در این ارتباط مسئولیت شان را ادا کنند."

این خواسته‌ها پس از آن مطرح می‌شود که از سه روز بدینسو درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و افراد مربوط به گروه داعش در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار جریان دارد.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت ننگرهار گفتند که در این جریان هشت غیر نظامی کشته، هفت تن دیگر شان زخمی و سی تن دیگر به شمول زنان و کودکان از سوی گروه داعش به گروگان گرفته شده‌اند.

اما والی و قوماندان امنیه ننگرهار بعداً گفتند که هیچ کسی در این جریان به گروگان گرفته نشده‌است.

اما پیش از این عبدالله خان حبیبی وزیر دفاع افغانستان در نشست استجوابیه ولسی جرگه گفت گروه داعش شماری از افراد را به شمول زنان و کودکان به جای نامعلومی برده‌است اما وی افزود که کوت بزودی از حضور افراد مربوط به گروه داعش پاکسازی خواهد شد.

درعین‌حال سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفت در جریان عملیات انجام شده بر گروه داعش تلفات سنگین وارد شده و پلان وسیع برای نابودی کامل این گروه روی دست است.

وزیری: دیروز و دیشب هم به گروه داعش تلفات سنگین وارد شده‌است.
وزیری: دیروز و دیشب هم به گروه داعش تلفات سنگین وارد شده‌است.

دولت وزیری در این مورد گفت:

"پلان منظم موجود است و تا که توان داریم قوای مسلح افغانستان تعهد دارد که گروه و پروسه داعش را محو و نابود کنند عملیات و تصفیه جریان دارد، دیروز و دیشب هم به گروه داعش تلفات سنگین وارد شده‌است، عملیات ما جریان دارد انشاالله این مناطق از وجود گروه داعش پاکسازی می‌شود."

این درحالیست که سخنگوی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان به تازه‎گی گفته که در باره فعالیت گروه داعش در افغانستان نگرانی جدی وجود ندارد.

چارلز کلیفلند افزوده که در نتیجۀ عملیات اخیر نظامیان افغان در ولایت ننگرهار، داعش ضعیف شده و راه فرار را جستجو می‎کند.

گزارش: سحر لیوال

XS
SM
MD
LG