لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۹

کابلی: برخی حلقات بخاطر منافع شخصی‌شان بر حکومت انتقاد می‌کنند


حزب مشارکت ملی افغانستان می‌گوید، هرچند در مجموع حکومت در عملی کردن تعهدات‌اش موفق نبوده‌است اما نباید از کاکرد های انجام شده‌اش چشم پوشی کرد.

افتتاح بند سلما، امضاء تفاهمنامه ساخت بند بخش‌آباد فراه، تلاش برای انکشاف بند برق کجکی هلمند، اقدام به ساخت بند برق در نورستان، افتتاح بندر چابهار و غیره از کارکرد های عملی حکومت وحدت ملی است که حزب مشارکت ملی آن را از دست آوردهای مهم حکومت می‌داند.

نجیب‌الله کابلی رئیس این حزب روز پنج‌شنبه طی نشستی در کابل گفت که برخی حلقات به هدف منافع شخصی‌شان تلاش دارند تا وضعیت کنونی و واقعیت‌های کشور را نادیده گرفته و بالای حکومت انتقاد کنند.

آقای کابلی با اشاره به اینکه هر چند حکومت تعهداتش را صد در صد عملی نکرده‌است اما نباید از کاکرد های انجام شده آن چشم پوشی شود افزود:

"در کشوری قرار داریم که منفی بافی زیاد شده حداقل برخی کارهای را که دولت می‌کند اگر قابل تقدیر بود تقدیر کنید که آنان تشویق شوند زمانیکه بند سلما افتتاح شد تمام مردم افغانستان خوش بودند اما همسایه‌های ما به تشویش افتادند هم ایران و هم پاکستان کارکرد های اخیر چهار ماه دولت را استقبال می‌کنیم موضع‌گیریش در قبال طالبان هم خوب بود در قبال پاکستان هم خوب از این ما چشم پوشی نمی‌کنیم."

کابلی: برعلاوه ایران و پاکستان، در داخل کشور نیز برخی حلقات وجود دارد که به هدف منافع شخصی‌شان پیشرفت‌های افغانستان را تحمل نمی‌توانند.
کابلی: برعلاوه ایران و پاکستان، در داخل کشور نیز برخی حلقات وجود دارد که به هدف منافع شخصی‌شان پیشرفت‌های افغانستان را تحمل نمی‌توانند.

آقای کابلی گفت که برعلاوه ایران و پاکستان، در داخل کشور نیز برخی حلقات وجود دارد که به هدف منافع شخصی‌شان پیشرفت‌های افغانستان را تحمل نتوانسته و بخاطر مخشوش ساختن اذهان عامه بالای حکومت انتقاد های بی‌بنیاد می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات عمر داودزی رئیس کمیته سیاسی و بین‌المللی شورای حراست و ثبات افغانستان که گفته‌است حکومت وحدت ملی پس از دو سال مشروعیت ندارد افزود که این چنین اظهارات به زیان کشور است.

آداودزی: حکومت وحدت ملی پس از دو سال مشروعیت ندارد.
آداودزی: حکومت وحدت ملی پس از دو سال مشروعیت ندارد.

برخی از کارشناسان نیز می‌گویند که منتقدین باید برای بهبود وضعیت به حکومت مشوره‌های عملی و مسلکی دهند نه اینکه همیشه انتقاد کنند.

روح‌الله امین یکی از این کارشناسان به رادیو آزادی گفت که کارهای کم و بیش از سوی حکومت صورت گرفته و افزود که سیاسیون و منتقدین باید در زمینه پیشرفت کشور حکومت را یاری رساند.

آقای امین می‌افزاید:

"باید ازرش‌ها و اعمال کلان ملی را تعریف بکنیم و آن اعمال کلان خود را هیچ وقتی بخاطر رقابت‌های سیاسی قربانی نسازیم ما بد گویی‌های بیش از حد می‌کنیم رهبران را زیاد اذیت می‌کنیم و پروسه‌های کلان کشور را تحت سؤال می‌بریم تمامش بر مبنایی گرایش‌های شخصی و غزیزیست."

برخی از تحلیلگران سیاسی می‌گویند که مردم افغانستان بخصوص حلقات سیاسی و مدنی باید از پیشرفت‌ها در این کشور حمایت کنند.

روح‌الله امین تأکید دارد که پیشرفت بدون همکاری لازم مردم ممکن نیست و انتقاد ها باید جنبه سازنده داشته باشد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG