لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۴

در اثر تیراندازی در یک رستورانت در جرمنی ۹ تن کشته شدند


پولیس جرمنی می‌گوید که در حمله شب گذشته در شهر مونشن این کشور دست کم ۹ نفر کشته شده‌اند.

به گفته پولیس، ثابت شد که حمله کننده یک نفر بود و جستجو برای پیدا کردن افراد دیگر متوقف شده‌است. قبلاً گفته شده بود که حمله کنند‌گان سه نفر می‌باشند.

صبح زود امروز مقامات مونشن گفتند که حالت اضطراری خاتمه پیدا کرده و به باشندگان این شهر بطور محتاطانه پیام دادند که دیگر تهدید وجود ندارد.

در عملیات جستجو در مونشن ۲۳۰۰ پولیس مشغول بودند و با آغاز این حمله به مردم گفته شده بود که از خانه‌های خود بیرون نروند.

معلومات تازه نشان داد که جسد فرد مظنون در یک کیلومتری مرکز خرید المپیا پیدا شده‌است و به گفته پولیس ظاهراً چنین معلوم می‌شود که او خودکشی کرده‌است.

این حمله کننده تیر اندازی را بر رستورانت مک دانلدز که در پیشروی مرکز خرید المپیا موقعیت دارد آغاز کرد. یک شاهد عینی به تلویزیون ای آر دی جرمنی گفت:

"ما در جریان نان خوردن در مک دانلدز بودیم و می‌خواستیم نان فرمایش بدهیم که فیر شروع شد و ارخطایی و هیجان همه جا را فرا گرفت. در آغاز تمام کارکنان رستورانت و بعداً دیگران بیرون رفتند . اطفال به گریه و فریاد شروع کردند."

در تصاویر و ویدیو هایی که در انترنت به نشر رسیده دیده می‌شود که مردم می‌دوند و می‌خواهند خود را پنهان کنند.

گفته می‌شود که حمله کننده یک جوان ۱۸ ساله ایرانی و الاصل بوده‌است، ولی انگیزه این حمله هنوز معلوم نیست.

پولیس گفته است که حمله کننده ۹ نفر را کشته و حد اقل ۲۱ تن دیگر را زخمی ساخته است.

در ظرف هشت روز گذشته این سومین حمله خشونتبار در اروپا بشمار می‌رود. قبل از این در شهر نیس فرانسه و در یک ترین در ایالت باوریایجرمنی حملات صورت گرفت که گروه داعش مسئولیت آن ها را به عهده گرفت.

پولیس در گزارش ابتدایی خود این حمله را تروریستی خوانده ولی گفته است که نشانه وجود ندارد که حمله کننده به کدام گروه افراطی منسوب بوده باشد.

رئیس جمهور جرمنی یواخیم گاوک حمله در مونشن را محکوم کرده و صدراعظم جرمنی انگیلا مرکل اجلاس شورای امنیت ملی این کشور را دعوت کرده‌است.

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا
بارک اوباما رئیس جمهور امریکا

رئیس جمهور امریکا بارک اوباما بخاطر این حمله با مردم جرمنی اظهار همدردی کرده و گفته است که جرمنی از شرکای مهم امریکا می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا الیزابت ترودو به خبرنگاران در واشنگتن گفته است که در مورد کشته شدن کدام امریکایی در حمله مونشن خبر نرسیده است او افزود:

"ما با قربانیان و خانواده هایشان اظهار همدردی می کنیم. ما از اینجا حالات در جرمنی را زیر نظر داریم و با مقامات محلی در تماس هستیم. "

یک هفته قبل از حمله شب گذشته در مونشن یک پناهجوی پاکستانی با تبر و چاقو بر مسافرین یک ترین در ایالت باوریا حمله نموده و ۴ نفر را با شدت زخمی ساخت . خود حمله کننده بعدا در فیر پولیس کشته شد.

XS
SM
MD
LG