لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۷

اتمر: به داعش اجازه پا نهادن در افغانستان را نمی‌دهیم


مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که به داعش اجازه پا نهادن به این کشور را نداده و آن را بگونه کامل از بین خواهد برد.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجه عملیات در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار، این ولسوالی بگونه کامل از وجود داعش پاک سازی شده و به این گروه اجازه فعالیت در کشور داده نخواهد شد.

آقای اتمر که به روز یکشنبه در نشت شورای اجتماعی سراسری ولایات شرقی در کابل صحبت می‌کرد، گفت که مردم ولایات شرقی کشور در اثر حملات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بین‌المللی با مشکلات گوناگون مواجه شده‌اند.

اما او افزود که حکومت با توجه به مشکلات این مردم اراده قوی دارد تا در ولایت‌های شرقی صلح و ثبات را تأمین کند.

آقای اتمر می‌گوید:

"ولسوالی کوت شب گذشته از وجود داعشیان پاکسازی شد، در اچین تلاش می‌کنیم، تصمیم این است که هیچ یک از قرارگاه و یا پناهگاه این افراد باقی نخواهد ماند، ما در این جهاد علیه داعش و دیگر تروریستان اتحاد و اتفاق خود را نگهمیداریم."

اتمر: ولسوالی کوت شب گذشته از وجود داعشیان پاکسازی شد.
اتمر: ولسوالی کوت شب گذشته از وجود داعشیان پاکسازی شد.

آقای اتمر همچنان گفت، در حکومتداری هنوز هم مشکل موجود است و امید است تا شورای ولایت‌های شرقی برای پر کردن این خلا و تقویت حکومت مشوره داده و همکاری کند.

او به نماینده‌های این شورا اطمینان داد که شکایت‌ها و انتقادات آنان را شنیده و برای حل آن به گونه دایمی با این شورا همکاری می‌کند.

در این حال رهبری جدید این شورا گفت که ولایت‌های شرقی افغانستان در نتیجه حملات داعش تلفات و خسارات هنگفتی را متقبل شده و حکومت باید به این ولایات توجه لازم کند.

عبدالخالق حسینی پشه‌یی رئیس منتخب شورای اجتماعی سرتاسری ولایت‌های شرقی می‌گوید که باشنده‌های ولایات شرقی از یکسال به این‌سو از سوی داعشیان و سایر مخالفان مسلح زیان‌های مالی و جانی دیده‌اند.

پشه‌یی: ولایت‌های شرقی افغانستان در نتیجه حملات داعش تلفات و خسارات هنگفتی را متقبل شده‌است.
پشه‌یی: ولایت‌های شرقی افغانستان در نتیجه حملات داعش تلفات و خسارات هنگفتی را متقبل شده‌است.

وی برای تأمین صلح و ثبات و انکشاف، بعضی از پیشنهادات را به حکومت مطرح کرده گفت:

"به مشکلات ولایت‌های شرقی اشاره می‌کنم تا حکومت به آن توجه کند، دشمنان تلاش می‌کنند ولایت‌های مشرقی را به مرکز تروریزم مبدل سازند، ناامنی رو به افزایش است، اختطاف‌ها در ولایت ننگرهار ازدیاد یافته‌است، آثار حکومتداری خوب در این ولایت دیده نمی‌شود، به مراکز اکادمیک و علمی باید توجه شود تا وسیله دست دشمن نشود."

شورای اجتماعی سرتاسری ولایت‌های شرقی همچنان گفت که ولایت‌های شرقی در بخش تولید انرژی، تجارت، زراعت و مالداری و دیگر عرصه‌ها امکانات زیاد دارد و حکومت باید پلان‌ها را به آن ترتیب کند.

در این حال آقای اتمر گفت، حکومت برای تأمین امنیت، صلح و ثبات و انکشاف در این ولایت‌ها اراده قوی و پلان‌های وسیع دارد.

گزارش: تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG