لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۷

دونالد ترمپ بار دیگر بخاطر اظهاراتش مورد انتقاد قرار گرفت


دونالد ترمپ نامزد جمهوری خوا در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترمپ نامزد جمهوری خوا در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری امریکا

دونالد ترمپ نامزد جمهوری خوا در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری امریکا بخاطر اظهارات اخیر خود یکبار دیگر مورد انتقاد قرار گرفت.

او گفت، اگر هیلاری کلینتن رقیب دموکرات وی به قدرت برسد حق داشتن اسلحه در امریکا را لغو خواهد کرد که در این صورت شاید طرفداران این حق بتوانند کاری بکنند.

دونالد ترمپ در گردهمایی روز "سه شنبه" هواداران خود در کارولینای شمالی گفت که اگر رقیب وی هیلاری کلینتن به قدرت برسد فرصت تعیین قاضی‌های جدید در سترۀ محکمۀ امریکا را خواهد داشت و قانون حق داشتن اسلحه را لغو خواهد کرد.

او گفت:

" هیلاری کلینتن می‌خواهد که قانون داشتن اسلحه را لغو کند و اگر او قاضیان خود را در ستره محکمه بگمارد شما مردم هیچ چیزی کرده نخواهید توانست. شاید طرفداران این قانون کاری بکنند، من نمی‌دانم. مگر چیزیکه به شما می‌گویم این است که این یک روز وحشتناک خواهد بود."

دونالد ترمپ در سخنرانی‌های قبلی مبارزات انتخاباتی خود به سخنان معمولی خود در بارۀ هیلاری کلینتن بیشتر تمرکز داشت. مثلاً او می‌گفت که اگر خانم کلینتن رئیس جمهور شود چهار سال دیگر ریاست جمهوری بارک اوباما یا ناگوارتر از آنرا تکرار خواهد کرد. ولی سخنان تازۀ او در بارۀ قانون داشتن اسلحه خروج از این مسیر معمولی تلقی می‌شود.

پول رایان جمهوری خواه، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در بارۀ اظهارات تازۀ دونالد ترمپ چنین واکنش از خود نشان داد:

" این نقل قول فقط یک شوخی ایست که به تلخی انجامیده است. من آرزومندم که او به زودترین فرصت آنرا دور سازد. شما هرگز نباید در بارۀ چنین چیزها شوخی کنید."

اگر چه دونالد ترمپ توضیح بیشتری در خصوص منظورش در باره اقدام طرفداران حق داشتن اسلحه به صورت فوری ارائه نکرد، اما دقایقی پس از پخش این اظهارات ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتن با محکوم کردن سخنان نامزد حزب جمهوریخواه گفت، چنین اظهارات یک تلاش برای تحریک به خشونت است.

روبی موک مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتن گفت، چیزیکه ترمپ می‌گوید خطرناک است. کسی که می‌خواهد رئیس جمهور امریکا شود نباید دعوت به خشونت کند.

هیلاری کلینتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا
هیلاری کلینتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا

ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترمپ در پاسخ گفت که هدف او این است که طرفداران داشتن اسلحه در امریکا یک نیروی بزرگ انتخاباتی است.

اظهارات دونالد ترمپ یگانه واقعۀ مورد توجه در مبارزات انتخاباتی روز سه شنبه در امریکا نبود.

حضور صدیق متین امریکایی افغان الاصل در یک گردهمایی هواداران خانم کلینتن در اورلاندو نیز سوال برانگیز بود.

پسر جوان او در این اواخر ۴۹ نفر را در یک نایت کلپ در امریکا کشت.

کامره‌های تلویزیون آقای متین را نشان داد که عقب خانم کلینتن در صفوف حاضرین گردهمایی نشسته است.

صدیق متین به خبرنگار گفت، حضور وی در این گردهمایی نباید شگفت انگیز باشد. او امریکا را دوست دارد و مدت طولانی در آنجا زندگی کرده‌است و خانم کلینتن در مقایسه با دونالد ترمپ برای ریاست جمهوری امریکا بهتر است.

ستاد انتخاباتی خانم کلینتن در یک ایمیل خود نوشت که آقای متین مهمان دعوت نشده بود و آنها بعد از گردهمایی از حضور وی در آن با خبر شدند.

XS
SM
MD
LG