لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

دروازه شورای ولایتی هرات دوباره باز شد


شماری از اعضای شورای ولایتی، دروازه این شورا باز کردند و رسیدگی به مشکلات مردم را از سرگرفتند.

این افراد می‌گویند، هیچ کس حق ندارد تا دروازه شورا را به روی مردم ببندد.

محمد آصف رحیمی والی هرات هم در یک مکتوب رسمی از نمایندگان مردم در شورای ولایتی خواسته است تا به فعالیت‌های خود ادامه دهند. در این مکتوب آمده است که وظیفه کامران علیزایی به حالت تعلیق قرار دارد.

دروازه شورای ولایتی هرات یک روز بیشتر بسته نماند. شماری از اعضای شورای ولایتی قفل دروازه این شورا را باز کردند و به دفتر کار شان رفتند. این افراد تأکید دارند که هیچ کس حق بسته کردن دروازه شورا ندارد:

"همه وکلا بر مبنای قانون حق دارند به خانه خود بیایند، برای موکلین خود و برای شهروندان هرات این را می‌خواهم برسانم که بر مبنای خود ما صلاحیت های خود را داریم و انشاالله در خدمت مردم خود هستیم. ما بسته شدن دروزاه شورای ولایتی را به عنوان مکتوب قطعاً و ابداً نداریم و همچو فیصله هم که به عنوان مکتوب بوده باشد صورت نگرفته است."

پس از اینکه لوی سارنوالی افغانستان حکم ممنوع الخروجی، تعلیق وظیفه و دستگیری کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات را صادر کرد، دروازه این شورا به روی مردم هم بسته شد. در آن وقت شماری از نمایندگان شورای ولایتی گفتند که این تصمیم به اکثریت آرا گرفته شده‌است.

به دنبال آن شمار دیگر از اعضای شورای ولایتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و این موضوع را خودسرانه خواندند:

"شورای ولایتی خانه مردم هرات است و هیچکس این حق را ندارد که دروازه خانه مردم هرات را به روی مردم ببندد. ما هم امروز طبق وظیفه خود و طبق قانون آمده‌ایم به شورای ولایتی و مثل همیشه جریان کار شورای ولایتی ادامه خواهد داشت."

محمد آصف رحیمی والی هرات
محمد آصف رحیمی والی هرات

در همین حال محمد آصف رحیمی والی هرات طی یک مکتوب رسمی از نمایندگان مردم هرات در شورای ولایتی خواسته است که به وظایف شان برگردند. در این مکتوب آمده است که وظیفه کامران علیزایی رئیس این شورا به حالت تعلیق در آمده‌است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید، تا زمانیکه قضیه رئیس شورای ولایتی روشن نشود، نمایندگان مردم می‌توانند به امورات کاری شان بپردازند.

وی گفت:

"مقام ولایت هرات عنوانی شورای ولایتی مکاتبه کردند و از نمایندگان مردم در شورای ولایتی خواستند که هیچگونه محدودیتی در حضور شان در شورای ولایتی وجود ندارد و آنان می‌توانند حضور داشته باشند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند."

سه روز قبل لوی سارنوالی افغانستان بر ممنوع الخروجی، به تعلیق در آوردن وظیفه و دستگیری رئیس شورای ولایتی هرات حکم داد اما رئیس شورای ولایتی در منزل مسکونی خود بسر می‌ برد و شماری از افراد مسلح در مقابل منزل مسکونی او امنیت اش را بعهده دارند.

کامران علیزایی
کامران علیزایی

کامران علیزایی یک روز پس از دستور لوی سارنوالی اعلام کرد که هیچکس جز مردم حق ندارد تا وظیفه او را به حالت تعلیق درآورد.

حالا هم محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید، بیشتر موارد حکم لوی سارنوالی افغانستان بالای رئیس شورای ولایتی تطبیق شده‌است، اما وزارت داخله افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داده‌است که از گرفتاری او دست بردارند. در پهلوی این نهادهای جامعه مدنی در ولایت هرات طی یک اعلامیه خواهان گرفتاری رئیس شورای ولایتی هرات شده‎اند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG