لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۰

زاخیلوال: بسته شدن دروازه سپین بولدک به ضرر هردو کشور است


سفیر افغانستان در پاکستان می‎گوید که بسته شدن دروازه سپین بولدک توسط پاکستان به ضرر هردو کشور می‎باشد.

حضرت عمر زاخیلوال در صحبت با خبرنگار رادیو آزادی اظهار داشت آتش زدن بیرق پاکستان را توسط چند نفر محدود محکوم می‎کند، اما حکومت پاکستان نباید بخاطر اعمال چند تن دروازه را بروی تمام ملت بسته کند.

آقای زاخیلوال اظهار می‎دارد که بسته شدن دروازه سپین بولک توسط پاکستان یک عکس العمل بیش از حد بزرگ در برابر عمل چند فرد محدود می‎باشد.

او اظهار داشت رئیس جمهور افغانستان و حکومت این کشور به هیچ صورت خواهان آتش زدن بیرق یک کشور نیستند زیرا بیرق از یک حکومت نمایندگی نمی‎کند بل از یک ملت و یک کشور نمایندگی می‎کند و توهین به آن‎ها نباید منبع فخر و مباهات باشد.

اما از سوی دیگر به گفته آقای زاخیلوال پاکستان هم یک کشور بزرگ‎است و نباید دروازه‎های سرحدی را بخاطر حرکت یک گروه بسته کند زیرا این عمل به هردو طرف ضربه می‎زند.

زاخیلوال: بسته شدن دروازه سپین بولدک توسط پاکستان به ضرر هردو کشور است.
زاخیلوال: بسته شدن دروازه سپین بولدک توسط پاکستان به ضرر هردو کشور است.

وی افزود:

"این‎که دروازه سپین بولدک از هفت روز به این سو بسته است، نه تنها در طرف کندهار بلکه در این‎جا در کویته و چمن بسیار تاجران و بسیار مردم از آن متاثر شده‎اند."

نظر به گزارش‎ها مقامات سرحدی افغانستان و پاکستان در این مورد صحبت کرده و مقامات سرحدی پاکستان از افغانستان خواهان آزادی چند تن اتباع پاکستان شده‎اند که در افغانستان حبس می‎باشند و همچنان خواهان عذر خواهی رسمی از دولت افغانستان گردیده‎اند.

اما آقای زاخیلوال می‎گوید که بسته شدن سرحد با موضوع آزادی زندانیان هیچ ارتباط ندارد.

در رابطه با موضوع عذر خواهی رسمی آقای زاخیلوال می‎گوید:

"مردم در آن زمان و بخاطری کاری عذر می خواهند که خود شان آن را انجام داده باشند. اگر حکومت این کار را انجام می‎داد طبعا باید عذر می‎خواست. یک عملی که توسط دو سه نفر از مردم عام صورت گرفته باشد، حکومت از آن عذر نمی‎خواهد."

بسته شدن سپین بولدک در این فصل میوه برای تجار افغانستان بسیار ضرر وارد کرده‎است.
بسته شدن سپین بولدک در این فصل میوه برای تجار افغانستان بسیار ضرر وارد کرده‎است.

آقای زاخیلوال افزود در این مورد با مقامات پاکستان در تماس می‎باشد و امیدوار است که این مشکل بزودی حل شود و دروازه سرحدی باز شود و مردم دو طرف بتوانند آزادانه گشت و گذار کنند.

بسته شدن سپین بولدک در این فصل میوه برای تجار افغانستان بسیار ضرر وارد کرده‎است مخصوصا تجار میوه کندهار زیرا هوا گرم است و میوه‎های که باید انتقال داده شوند در سرحد مانده خراب می‎شوند.

XS
SM
MD
LG