لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۸

دی میستورا: هفته گذشته یکی از بدترین هفته‌ها در سوریه بوده‌است


چند عضو مهم شورای امنیت ملل متحد دیروز در یک جلسۀ اضطراری در مورد سوریه، روسیه را متهم به افزایش خشونت‌ها در سوریه کردند.

شورای امنیت ملل متحد دیروز جلسه اضطراری را دایر نموده و روی افزایش خشونت‌ها در سوریه بعد از شکستن یک متارکه در آن کشور بحث کرد.

در آغاز این جلسه ستیفن دی میستورا نماینده خاص ملل متحد برای سوریه حکومت آن کشور را متهم به استفاده بی‌نظیر خشونت علیه غیر نظامیان در حلب کرد.

ستیفن دی میستورا نماینده خاص ملل متحد برای سوریه
ستیفن دی میستورا نماینده خاص ملل متحد برای سوریه

​وی درمورد خشونت‌های اخیر در سوریه گفت:​


"هفته گذشته یکی از بدترین هفته‌ها در سوریه در جنگ ویرانگر شش ساله در این کشور بوده‌است."

ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، روسیه متحد کلیدی رئیس جمهور بشارالاشد را متهم به افزایش خشونت‌های اخیر در سوریه کردند.

سمنتا پارو نمایندۀ امریکا در ملل متحد گفت، روسیه و اسد بجای صلح جنگ می‌کنند.

متیو ریکرافت سفیر بریتانیا در ملل متحد گفت این اعمال روسیه است که جنگ سوریه و رنج و مصیبت را در آن کشور به درازا کشانیده‌است.

در این حال ویتالی چورکین سفیر روسیه در ملل متحد گفت، آوردن صلح به سوریه حال یک کار تقریباً غیر ممکن است زیرا به گفتۀ وی، متارکه از سوی گروه‌های اپوزیسیون سبوتاژ شده‌است که از سوی واشنگتن حمایت می‌شود.

این بیانات تند بعد از آن ایراد شد که طیاره‌های جنگی حکومت سوریه دیروز مواضع شورشیان را در شهر تحت محاصره حلب هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش‌ها، حملات سنگین هوایی در شرق حلب بر مناطق تحت کنترول شورشیانی صورت گرفت که علیه حکومت رئیس جمهور بشارالاسد می‌جنگند.

قوای حکومتی وعدۀ گرفتن این منطقه از چنگ شورشیان را داده‌است.

افزایش خشونت‌ها بعد از آن صورت گرفته‌است که یک متارکه به میانجیگری روسیه و امریکا هفته گذشته شکست.

از سوی دیگر ادارۀ نظارت از حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است می‌گوید، ۲۳ تن دیروز یکشنبه از اثر حملات هوایی طیاره‌های حکومتی در شرق شهر حلب کشته شدند.

این گروه همچنان از کشته شدن دست کم ۱۱۵ تن که اکثر آن‌ها غیر نظامیان اند خبر داد که از روز پنجشنبه به این‌طرف، در اثر حملات هوایی نیروهای روسی و حکومت سوریه در شرق حلب کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG