لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۶

اخاذی‎های غیر قانونی در شاهراه هرات-غور


مسئولان اداره ترانسپورت زمینی غور می‎گویند که اخاذی‎های غیر قانونی در مسیر شاهراه هرات-غور آن‎ها را وادار به ترک این شاهراه نموده‎است.

به گفته آنان راننده‎های این مسیر از دو روز به این‌سو دست به اعتصاب کاری زدند.

آنان از حکومت می‎خواهند تا به این مشکل آن‌ها توجه جدی نمایند.

گفته می‎شود این اخاذی‎های غیر قانونی از سال‎ها به این‌سو دامن‌گیر مسافرین این شاهراه می‌باشد.

ولی داد مرادی مسئول ترانسپورت "فراه بس" به رادیو آزادی می‎گوید:

"خرابی جاده و زورگویی‎های افراد مؤظف دولتی و غیر دولتی و اخاذی‎های که از سوی این افراد صورت می‎گیرد، سبب شده‎است تا این شاهراه به روی مسافرین مسدود شود."

وی همچنان افزود:

"اگر قبلاً یک زنجیر صد افغانی می‎گرفت حالا ۵۰۰ افغانی می‎گیرد که اگر از اول تا آخر حساب کنیم یک فلانکوچ به رفت و آمد پنچ هزار افغانی به این‎ها بدهد که توان آن را کسی ندارد."

این اخاذی‎های غیر قانونی از سال‎ها به این‌سو دامن‌گیر مسافرین این شاهراه می‌باشد.
این اخاذی‎های غیر قانونی از سال‎ها به این‌سو دامن‌گیر مسافرین این شاهراه می‌باشد.

از سوی هم شماری از راننده‎ها نیز با نگرانی شدید از وضعیت‌شان در این شاهراه می‎گویند که آن‎ها بارها این مشکل‌شان را با اداره محلی در میان گذاشته‎اند اما به عوض حل این مشکل چالش‎ها زیادتر شده‎است.

این راننده‎ها که نمی‎خواهند از آن‎ها نام گرفته شود از حکومت می‎خواهند تا به این مشکل‌شان رسیده‎گی نموده و دست این افراد از مسیر این شاهراه کوتاه نماید.

به تازه‎گی مسئولان ترانسپورت زمینی غور می‎گویند که به دلیل افزایش این اخاذی‎ها ده‎ها راننده که در این مسیر مصروف کار بودند دست به اعتصاب کاری زدند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور نیز می‎پذیرد که اخاذی در مسیر این راه وجود دارد و آن‎ها چندی قبل هیئتی را برای بررسی این موضوع به این مسیر فرستاده بودند.

به گفته وی آن‎ها هم‌چنان به تازه‌گی موضوع را با ولایت هرات نیز در میان گذاشته و بزودترین وقت در این زمینه اقدام خواهند کرد.

وی افزود:

"این کار قبلاً هم بود و اداره محلی یک هیئت را به خاطر حل این مشکل به محل فرستاد و از نزدیک با افرادیکه این کار را انجام می‌دهند گفتگو صورت گرفت. آن‎ها تعهد نمودند که دیگر این کار را نخواهند کرد، اما دیده می‌شود که باز هم عهد شکنی کردند و والی غور با والی هرات روی این موضوع صحبت کرده‎است و بزودی روی حل مسئله اقدام خواهد شد."

شکایت‎ها از اخاذی‎های غیرقانونی در مسیر شاهراه غور–هرات در حالی صورت می‎گیرد که ساخت این شاهراه و تأمین امنیت آن همواره یکی از خواسته‎های ولایات مرکزی کشور بوده‎است.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG