لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۸

رسولی: تا اکنون ۵۵ قضیه فساد اداری به مرکز عدلی و قضایی رسیده‎است


لوی سارنوالی افغانستان می‎گوید تا کنون ۵۵ قضیه فساد اداری به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری رسیده‎است.

به گفته این نهاد دوسیه‎های فساد مقامات عالی رتبه از حکومت‎های فعلی و قبلی را به جدیت بررسی می‎کند.

جمشید رسولی سخنگوی این اداره روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که ازین میان سه قضیه بررسی شده و متباقی آن تحت بررسی قرار دارد.

رسولی: تحقیقات روی سه قضیه تکمیل شده و به محکمه فرستاده شده است.
رسولی: تحقیقات روی سه قضیه تکمیل شده و به محکمه فرستاده شده است.

او افزود:

"از آغاز فعالیت این مرکز تا اکنون از مراجع مختلف حدود ۵۵ دوسیه رسیده که تحقیقات روی سه قضیه تکمیل شده و به محکمه فرستاده شده و در ارتباط به تمامی قضایا ۳۱ متهم زندانی شده و متباقی آنان به ضمانت رها شده‎اند."

رسولی می‎افزاید، روی برخی قضیه‎های دیگر در وزارت‎های تجارت، مخابرات، صحت عامه و اداره تذکره‎های الکترونیکی تحقیقات جریان دارد.

این در حالیست که روز گذشته سید اکرام افضلی رئیس اجرائیوی دیده بان شفافیت افغانستان گفته است که ادارات موجود در زمینه مبارزه با فساد در این کشور تحت نفوذ حکومت بوده و هیچ نوع استقلالیت در کارشان ندارند.

اما لوی سارنوالی افغانستان می‎گوید مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در چوکات صلاحیت‎های داده شده، به دقت، سرعت و بدون کدام فشار به دوسیه‎ها رسیده‎گی کرده و استقلالیت خود را حفظ می‎کند.

شماری از کارشناسان حقوقی می‎گویند که مرکز عدلی و قضایی باید بیطرفانه و با دقت به کار هایش رسیده‎گی کند.

کبیر رنجبر یکی از این کارشناسان گفت که باید بجای انتقاد از مرکز عدلی و قضایی از آن حمایت شود.

رنجبر: اگر آنان استقلال شان را در عمل ثابت کنند و مداخله را نپزیرند موفق خواهند بود.
رنجبر: اگر آنان استقلال شان را در عمل ثابت کنند و مداخله را نپزیرند موفق خواهند بود.

او افزود:

"اگر آنان استقلال شان را در عمل ثابت کنند و مداخله را نپزیرند موفق خواهند بود. این اداره جدید است و باید مردم با حوصله مندی منتظر نتایج آن باشند."

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری شنبه هفته روان یک سارنوال نظامی اسبق و یک کارمند پیشین عزیزی بانک را که متهم به فساد و اختلاس بودند، بگونه علنی محاکمه کرد.

آقای رنجبر از این مرکز میخواهد که تحت فشارهیچ مقام دولتی قرار نگیرد و دوسیه های تمامی مقامات حکومت‎های فعلی و قبلی را که در فساد دخیل بودند، بررسی کند.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG