لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۸

تعهدات رئیس جمهور غنی به مقامات و فعالان مدنی بلخ!


مقامات در ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گویند که رئیس جمهور اشرف غنی در دیدارش با مقامات و فعالان مدنی بلخ روی مبارزۀ جدی با تروریزم تأکید کرده‌است.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در صحبت با رسانه‌ها گفت که رئیس جمهور غنی در دیدار و گفتگو با اقشار مختلف در ولایت بلخ ضمن مجهز ساختن اردوی ملی افغانستان روی مبارزه جدی علیه تروریزم و محو ناامنی‌ها تأکید کرد.

اشرف غنی: با اتحاد و اتفاق می‌توانیم با تروریزم مبارزه کنیم.
اشرف غنی: با اتحاد و اتفاق می‌توانیم با تروریزم مبارزه کنیم.

آقای چخانسوری در مورد نظریات رئیس جمهور گفت:

"رئیس صاحب جمهور گفتند که در جریان همین سال‌ها قوای مسلح بیشتر از پیش تجهیز می‌شوند و قوت‌شان بیشتر شده‌است، با اتحاد و اتفاق می‌توانیم با تروریزم مبارزه کنیم و امنیت سرتاسری را در کشور تأمین کنیم."

رئیس جمهور غنی امروز سه‌شنبه از قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ نیز دیدن کرد و به مسئولان امنیتی این قول اردو اطمینان تجهیز بیشتر نظامیان افغان را داد.

افضل حدید رئیس شورای ولایتی بلخ می‌گوید که رئیس جمهور غنی در دیدار با آنان تعهد کرده‌است تا سیستم سرپرستی در این ولایت را هر چه زودتر خاتمه می‌دهد.

حدید افزود:

"اینکه شاروال، معاون والی و خود والی در بلخ سرپرست هستند، ما از رئیس جمهور خواستیم تا به این موضوع رسیده‌گی کند تا امور حکومتی بهتر اجرا شود، آقای غنی تعهد کرد که هر چه زودتر به سیستم سرپرستی خاتمه می‌دهد."

هم‌اکنون والی، معاون والی و شاروال بلخ به حیث سرپرستان ادارات مربوط در بلخ ایفای وظیفه می‌کنند.

اعضای شورای ولایتی بلخ می‎گویند که رئیس جمهور غنی در سفرش به این ولایت تأکید کرده‌است تا سواحل دریای آمو هرچه زودتر تحکیم شود.

آقای غنی همچنان تعهد سپرده‌است تا یک محبس جدید برای زندانیان در بلخ اعمار گردد و فابریکه کود و برق مزارشریف با تکنالوژی پیشرفته مجهز شود.

با آمدن رئیس جمهور به بلخ از روز یکشنبه به این‌سو تدابیر شدید امنیتی در مزارشریف اتخاذ شده‌بود و راه‌های منتهی به روضه شریف از سوی نیروهای امنیتی به روی ترافیک مسدود بود که باعث ایجاد مشکلات برای مردم گردیده‌بود.

دو تن از باشنده‌گان بلخ در مورد چنین گفتند:

"نام من اکبر است، برای آمدن رئیس جمهور راه‌های منتهی به روضۀ شریف از سوی نیروهای امنیتی بسته شده‌بود، زنان و اطفال چندین کیلو متر را پیاده رفت و آمد می‌کردند. این مسئله مشکلات زیاد ایجاد کرده‌بود و افراد مریض به شفاخانه به زودی رفته نمی‌توانستند."

"سمیع‌الله استم باشنده بالا شهر، راه‌ها از طرف نیروهای امنیتی مسدود شده‌است، مردم با مشکلات رو به رو اند شب هم ما از اینکه سرک‌ها بسته بود پیاده خانه رفتیم و ناوقت رسیدیم واقعاً سفر رئیس جمهور مشکلات ایجاد کرده‌است."

این در حالیست که رئیس جمهور غنی قبل از ورود اش به مزارشریف صبح روز دوشنبه خط آهن آتامرات-امام‌نظر-آقینه را میان افغانستان و ترکمنستان افتتاح کرد.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG