لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۲

رادمنش: کمک‌های نظامی امریکا منجر به ناکامی تروریزم خواهد شد


وزارت دفاع افغانستان از سخنان وزیر دفاع ایالات متحده امریکا استقبال کرد که گفته است واشنگتن به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع در صحبت با رادیو آزادی گفت، امریکا می‌خواهد که به همکاری‌های خود در سال‌های آینده با قوای هوایی افغانستان نیز ادامه بدهد.

رادمنش: زمانیکه کمک‌های جامعه جهانی را داشته باشیم، می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری را در برابر گروپ‌های تروریتسی بدست آریم.
رادمنش: زمانیکه کمک‌های جامعه جهانی را داشته باشیم، می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری را در برابر گروپ‌های تروریتسی بدست آریم.

وی افزود:

" امریکا می‌خواهد بخش‌های قوای هوایی، انجنیری، توبچی، استخبارات و تکنالوژی قوای افغانستان قوی تر شود. با تقویت این بخش‌‎ها ما می‌توانیم تروریزم را در افغانستان ناکام سازیم. ما به آینده خوشبین هستیم، زمانیکه ما کمک‌های جامعه جهانی به خصوص ناتو و امریکا را داشته باشیم متیقین هستیم که می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری را در برابر همه گروپ‌های که تهدیدات را متوجه افغانستان می‌سازند، داشته باشیم."

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا دیروز به طور ناگهانی به افغانستان سفر کرد و در یک نشست مشترک خبری با رئیس جمهور اشرف غنی در کابل حضور یافت.

کارتر در حالی به افغانستان سفر می‌کند که گمانه زنی‌های موجود است که دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا با تغییر پالیسی خارجی اش، توجه به افغانستان را کاهش خواهد داد.

اما اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا، افغانستان را یک دوست استراتیژیک ایالات متحده دانست و اطمینان دادکه حمایت واشنگتن از قوای امنیتی افغانستان ادامه می‌یابد.

اشتون کارتر: حمایت واشنگتن از قوای امنیتی افغان ادامه می‌یابد.
اشتون کارتر: حمایت واشنگتن از قوای امنیتی افغان ادامه می‌یابد.

وی گفت:

" حضور امریکا برای حمایت از نیروهای افغان و مشارکت استراتیژیک ما با حکومت افغانستان ادامه پیدا می‌کند و این به جهان نشان می‌دهد که امریکا به افغانستانِ امن و دارای حاکمیت متعهد است و متعهد باقی می‌ماند. طوریکه در ماه جولای گفته بودم، یک بار دیگر تأکید می‎کنم که ما در کنار مردم افغانستان که خود را به مخاطره انداخته و قربانی زیاد داده‌اند تا این کشور را به مرحله تعهد و قوت برسانند قرار داریم و در کنار شما باقی می‌مانیم."

خبرگزاری رویترز می‎نویسد که ترمپ در مورد پالیسی خارجی اش جزئیات اندک داده و در رابطه به افغانستان زیاد چیزی نگفته است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا یک هفته پیش از طریق تلیفون صحبت کردند.

به اساس گزارش، دو رهبر در مورد ادامه مبارزه با تروریزم بحث کرده‌اند.

در حال حاضر نزدیک به ده هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند.

در جریان جنگ افغانستان در پانزده سال گذشته، بیش از دو هزار و دو صد نظامی امریکایی کشته شده و ملیارد ها دالر درین جنگ به مصرف رسیده‌است.

XS
SM
MD
LG