لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۳

سناتوران امریکایی: تحریم‌های بیشتر باید بر روسیه وضع شود


شماری از سناتوران امریکایی در جریان بازدید از اوکراین، بر وضع تحریم‌های بیشتر بر روسیه تأکید کردند.

جان مککین سناتور برجسته امریکایی و رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای ایالات متحده که با دو سناتور دیگر امریکایی در کیف پایتخت اوکراین با رادیو آزادی صحبت می‌کرد گفت که هر نوع معامله احتمالی با پوتین آزادی و دیموکراسی موجود را متاثر خواهد ساخت.

این در حالیست که شایعاتی موجود اند که دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا ممکن تحریم‌ها بر مسکو را در تلاش برای بهبود روابط با روسیه دور سازد.

آقای مککین به‌خاطر آنچه ادعای دخالت روسیه در هک کردن سازمان‌ها و نهادهای عملیاتی حزب دیموکرات پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا دانسته می‌شود، خواهان اقدامات شدیدتر علیه مسکو شد:

مککین: هر نوع معامله احتمالی با پوتین آزادی و دیموکراسی موجود را متاثر خواهد ساخت.
مککین: هر نوع معامله احتمالی با پوتین آزادی و دیموکراسی موجود را متاثر خواهد ساخت.

" ما می‌توانیم اقدامات بسیار شدیدتر را روی دست بگیریم تا افرادی را که در هک کردن دخیل بوده‌اند و سازمان‌های مشخص را شناسایی کنیم. اقدامات بسیار شدید را باید روی دست بگیریم. این یک حمله بر ایالات متحده امریکا و یک حمله بر اساسات دیموکراسی ما بود. اگر شما انتخابات را از بین می‌برید پس شما دیموکراسی را نابود می‌سازید."

کانگرس امریکا اندکی پس از الحاق شبه جزیره کریمیای اوکراین با روسیه در مارچ سال ۲۰۱۴ و به‌خاطر حمایت جاری روسیه از جدایی طلبان در شرق اوکراین، تحریم‌ها را بر مسکو وضع کرد.

از سوی دیگر لیندسی گراهام یک سناتور دیگر جمهوریخواه امریکاگفت که کانگرس سال آینده میلادی تحریم‌های بیشتر را علیه مسکو تصویب خواهد کرد.

گراهام: تحریم بیشتر علیه مسکو تصویب خواهد شد.
گراهام: تحریم بیشتر علیه مسکو تصویب خواهد شد.

وی افزود:

" ما سال آینده میلادی ( ۲۰۱۷) قصد داریم که تحریم‌های جدید را خارج از آنچه امروز وجود دارد معرفی کنیم. در کنار تعزیراتی که از سوی اوباما وضع شده‌است. این تحریم‌ها سکتور انرژی و سکتور بانکداری را هدف قرار خواهد داد و نه تنها رهبران اداره امنیت فدرال روسیه و اداره استخبارات نظامی این‌کشور بلکه پوتین و اطرافیانش را شامل خواهد شد."

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا به روز پنجشنبه دستور اخراج ۳۵ دیپلومات روسی را صادر کرد و تحریم‌ها را بر دو اداره استخباراتی روسیه به‌خاطر دخالت شان در حملات سایبری یا انترنتی وضع کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به روز جمعه گفت که مسکو هیچ امریکایی را از روسیه اخراج نخواهد کرد.

پوتین اداره امریکا را به روی دست گرفتن آنچه "دیپلوماسی غیر مسئولانه" خواند، متهم کرد.

XS
SM
MD
LG