لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۸ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۹

احمد ایشچی می‌خواهد کار قضیه اش به سرعت پیش برود


احمد ایشچی والی پیشین جوزجان از حکومت افغانستان می‎خواهد تا به دوسیه اش مطابق به قانون رسیدگی کرده و آن‎را هرچه زود تر به پایان برساند.

هرچند آقای ایشچی از تلاش‎های لوی سارنوالی در خصوصی رسیدگی به قضیه اش ابراز رضایت می‎کند اما تاکید وی بر سرعت کار این قضیه است.

ایشچی روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که منتظر نتایج کار حکومت درین زمینه می‎باشد.

احمد ایشچی همچنان گفت لوی سارنوالی تاحال در خصوص قضیه اش درست عمل کرده و مکتوب دوم را به برای جلب معاون اول به آدرس جنرال دوستم فرستاده‎است.

اما وی خواهان تلاش‎های بیشتر حکومت در این زمینه گردید.

ایشچی: خواست من این است که پرونده را هرچه زود تر مطابق قانون نافذه کشور باید بررسی بکند.
ایشچی: خواست من این است که پرونده را هرچه زود تر مطابق قانون نافذه کشور باید بررسی بکند.

او افزود:

"خواست من این است که پرونده را هرچه زود تر مطابق قانون نافذه کشور باید بررسی بکند تا این عبرت شود برای دیگران."

خواستیم نظر لوی سارنوالی افغانستان را در ارتباط به پیشرفت کار قضیه احمد ایشچی و اظهارات اخیر اش داشته باشیم اما مسئولان این اداره نخواستند در این مورد با ما صحبت کنند.

مسئولان دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز در مورد اظهارات تازه احمد ایشچی چیزی نگفت اما پیش از این دفتر معاون اول رسیدن مکتوب از سوی لوی سارنوالی را تائید کرده بود.

عنایت الله بابر فرهمند رئیس دفتر آقای دوستم پیش از این فرستادن این مکتوب را در تضاد با قانون اساسی خوانده بود.

احمد ایشچی چندی پیش ادعا کرد که پس از باز داشت توسط محافظان معاون اول ریاست جمهوری برای چندین روز لت و کوب شده و جنرال دوستم با وی بدرفتاری جنسی کرده‎است.

معاونیت اول این ادعا را بی اساس خوانده و آن را رد کرده بود.

اما لوی سارنوالی بررسی هایش را حدود سه هفته قبل در خصوص قضیه ایشچی آغاز کرد.

در این حال کارشناسان افغان می‎گویند حکومت در پیش برد قضیه احمد ایشچی تحت فشارهای معاون اول قرار گرفته کار بررسی این قضیه از سوی لوی سارنوالی به کندی پیش می‎رود.

خالد سادات یکی ازین کارشناسان می‎گوید حکومت در این زمینه ضعیف عمل می‎کند.

او افزود:

"حد اقل که سیستم تحقیق و تعقیب عدلی تکمیل می‎شد وقضیه به سوی محکمه می‎رفت که این صلاحیت از حکومت است و باید تصمیم می‎گرفت که چگونه ایستادگی کند اما تاحال این کار صورت نگرفته‎است."

این در حالیست که چندی قبل محمد اشرف غنی در ارتباط به قضیه احمد ایشچی گفت که وی خودش و هیچ کس دیگر را فراتر از قانون فکر نکرده و تاکید کرد که به قضیه ایشچی رسیدگی خواهد شد.

خالد سادات می‎گوید هرگاه حکومت نتواند به قضیه مربوط به احمد ایشچی به گونه عادلانه رسیدگی کند این کار زمینه را بیشتر هموار خواهد کرد تا هر شخص دیگر دست به کارهای غیر قانونی زده و سبب بیشتر ساختن چنین مشکلات در کشور گردند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG