لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۹

مسعود: سوپرلیگ کرکت به مردم رنجدیده قبایلی پیام خوشی می‎آورد


‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎در مناطق قبایلی آنسوی خط دیورند که بی امنیتی زندگی باشندگان آن را برهم زده‎است، سلسله از بازی‎های کرکت آغاز شد.

در این سلسله ده روزه بازی‎های بیست آوره، تیم‎های کرکت مناطق مختلف قبایلی در برابر هم مسابقه خواهند داد.

در این بازی‎ها که ده روز ادامه خواهد یافت، ۲۴ تیم کرکت از مناطق مختلف قبایلی آنسوی خط دیورند در برابر هم مسابقه دهند.

بعد از افزایش نا آرامی‎ها در مناطق قبایلی که شبکه القاعده، تحریک طالبان پاکستان و گروه‎های طالبان افغان در آن لانه کرده‎اند، این بار نخست است که مسابقات کرکت این ورزش مورد علاقه جوانان و کودکان دایر می‎شود.

این بازی‎ها در چهار از جمله هفت منطقه قبایلی و ایجنسی یعنی در خیبر، باجور، مهمند و وزیرستان شمالی در استدیوم کرکت شهر میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی تدویر یافته‎است.

ورزشکاران کرکت ملک عمر فیاض از ورکزی ایجنسی و افسرخان مسعود از وزیرستان شمالی که در این بازی‎ها اشتراک دارند به بخش مشال رادیو آزادی گفته‎اند، این بازی یک پیام خوش را برای مناطق جنگزده قبایلی فاتا در قبال دارد.

ملک عمر فیاض می‎گوید:

"با این بازی‎ها ما پیام صلح را به همه دنیا داده می‎توانیم. ما مردم منطقه فاتا، خواهان سعادت و امنیت مردم استیم."

افسر خان مسعود بازیکن کرکت از وزیرستان شمالی می‎گوید:

"سوپرلیگ فاتا به مردم عوام ما که خیلی پریشانی دیده اند، پیام خوشی می‎آورد. ما از جیب خود مصرف می‎کنیم، اطفال خود را گذاشته، از وزیرستان برای اشتراک در این خوشی آمده‎ایم، تا با مردم خود باشیم و خوشی دوباره به مناطق قبایلی باز گردد."

مقامات کرکت بورد پاکستان می‎گویند، این بازی‎ها توجه جوانان را از گروه‎های مسلح، جنگ و خشونت به یک استقامت مثبت معطوف می‎سازد.

با وصف عملیات نظامی پاکستان در مناطق قبایلی هنوز هم امنیت و آرامش درین مناطق تامین نشده است.

روز جمعه یک شاخه از طالبان پاکستان به نام "جماعت الاحرار" بر یک مسجد مسلمانان شیعه و یک مارکیت در پاره چنار حمله کرد که در نتیجه آن حداقل ۲۴ تن کشته و بیش از صد تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG