لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۳

یک هیئت پارلمان پاکستان هفته آینده به کابل می‌آید


ریاست اجرائیه حکومت افغانستان می‌گوید یک هیئت بلند رتبه پارلمان پاکستان هفته آینده وارد کابل می‌شود.

قرار است هیئت بلند رتبه پارلمان پاکستان در کنار دیدار با اعضای شورای ملی این کشور با رهبران حکومت وحدت ملی نیز دیدار کند.

مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی این ریاست روز پنجشنبه در کابل به خبرنگاران گفت اعضای حزب برسراقتدار و اپسوزیسیون پاکستان در ترکیب این هیئت شامل اند.

رحیمی:یک هیئت پارلمان پاکستان هفته آینده وارد کابل می‌شود
رحیمی:یک هیئت پارلمان پاکستان هفته آینده وارد کابل می‌شود

وی افزود:

"در هفته پیشرو یک هیئت بلند رتبه پارلمانی به شمول مقامات عالی رتبه و روسای حزب بر سر اقتدار و اپوزیسیون در هر دو مجلس پاکستان به افغانستان می‌آید و در این سفر با رئیس جمهور، رئیس اجرائیه و روسای پارلمان دیدار خواهند کرد."

روابط کابل و اسلام آباد پس از آن بیشتر تیره شد که پس از حمله مرگبار نوزدهم فبروری بر زیارت لال شهبار قلندر در ایالت سند پاکستان، آن کشور ادعا کرد که این حمله در افغانستان طرح ریزی شده‌است.

پاکستان در واکنش به این مسئله برای مدتی هم دروازه‌های ورودی به آن‌کشور را بروی رفت و آمد افغان‌ها بست.

در این حال ولسی جرگه افغانستان می‌گوید که در ترکیب این هیئت پارلمان پاکستان برخی از وزیران ایالتی نیز شامل اند.

عبدالقادر زازی وطندوست منشی اول این جرگه به رادیو آزادی گفت که هدف آمدن این هیئت که به روز شنبه با آنان دیدار خواهد کرد، بهبود روابط میان دو کشور است.

عبدالقادر ځاځی: هدف آمدن این هیئت بهبود روابط میان دو کشور است
عبدالقادر ځاځی: هدف آمدن این هیئت بهبود روابط میان دو کشور است

وی افزود:

"اجندای آنان طوریست‌که با مقام‌های افغان دیدار می‌کنند، در ترکیب این هئیت روسای هر دو مجلس پاکستان، شماری از وکلا و وزرای ایالتی پاکستان نیز شامل اند که با برخی از وزرای افغان هم دیدار خواهند کرد، هدف آنان این است که چگونه می‌توانند روابط افغانستان و پاکستان را بهبود ببخشند و بخصوص روابط در سطح پارلمان وحکومت‌ها را."

هیئت پارلمانی پاکستان در حالی به افغانستان سفر می‌کند که دو هفته قبل حضرت عمر زاخیل وال سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت که روابط کابل و اسلام آباد در سال جاری از حالت سردی بیرون خواهد شد.

هیئت اداری ولسی جرگه می‌گوید که در دیدار با هیئت پارلمان پاکستان در مورد موضوعات مختلف صحبت خواهد شد.

XS
SM
MD
LG