لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۳

سفیر امریکا در کابل: همکاری‌های نظامی واشنگتن با کابل ادامه ‎می‌یابد


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، سفیر امریکا در کابل از تعهد امریکا برای تقویت نیروهای دفاعی افغانستان اطمینان داده‌است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع به رادیو آزادی گفت، این تعهد را هوگو لورنس سفیر امریکا دیروز در دیدار با محمد شریف یفتلی لوی درستیز افغانستان کرده‌است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

آقای وزیری گفت:

"لوی درستیز در مورد وضعیت امنیتی کشور به سفیر امریکا معلومات داد و سفیر در مقابل تأکید کرد که وعده‌هایی‌که ایالات متحده برای تقویت نیروهای مسلح افغان نموده‌است را عملی نموده و در این بخش کمک خواهند کرد."

تقویت قوای هوایی افغانستان موضوعِ است که حکومت افغانستان از ۱۵ سال به این‌طرف خواهان آن از امریکا بوده‌است ولی دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع از صنف‌های اردو هم یاد می‌کند که حکومت افغانستان از متحدین بین‌المللی‌اش خواهان تقویت آن‌هاست.

وی افزود:

"از همه اولتر قوای هوایی و مدافع هوایی ما است که باید چنان که نیاز است تقویت شوند. نیروهای کوماندو یا عملیات خاص در جایگاه دوم است. ما فرقۀ داریم که می‌خواهیم به قول اردو مبدل شود و نیاز سوم ما قوای نظم سرحدی است. نیروهای سرحدی از چوکات وزارت داخله به وزارت دفاع می‌آید تا از سرحدات کشور به‌طور بهتر دفاع کند."

سفیر امریکا در افغانستان در حالی از ادامه حمایت کشورش به اردوی افغانستان اطمینان داده‌است که پنتاگون طرح استراتژی جدید برای افغانستان را به قصر سفید سپرده‌است و قرار است بررسی ادارۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ ازین استراتژی تا چند روز آینده تکمیل گردد.

گفته می‌شود اعزام چند هزار سرباز بیشتر به افغانستان و تقویت قوای افغان بخش‌های مهم این استراتژی اند.

XS
SM
MD
LG