لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۶

آسترالیا خواستار وضع قواعد شدیدتر در مورد شماری از پناهجویان شده‎است


وزیر امور مهاجرین آسترالیا خواستار وضع قواعد شدیدتر در مورد پناهجویان شده‎است.

پیتر دوتون (Peter Dutton) روز سه شنبه گفت، بالای کسانی باید قواعد شدید تر وضع شود که به کشورهای به رخصتی می‎روند که می‎گویند در آن‎جا جان هایشان با تهدید مواجه‎است.

دوتون در سال گذشته ویزه حراست شش ایرانی را بعد از آن لغو کرد که معلوم شد آن‎ها دوباره به ایران برگشته‎اند. این پناهجویان ادعا کرده بودند که جان هایشان در ایران در خطر است.

ولی برای این شش ایرانی از آن‎که آن‎ها بطور موفقانه این فیصله را در محکمه که به شکایات مردم از حکومت رسیدگی می‎کنند به آزمون کشیدند، اجازه اقامت در آسترالیا داده شد.

دوتون: لازم است تا قوانین جدید شدید تر شود.
دوتون: لازم است تا قوانین جدید شدید تر شود.

آژانس خبری اسوشیتد پرس از قول وزیر امور مهاجرین آسترالیا می‎نویسد که گفته‎است، سیستم آسترالیا در مورد پناهجویان "خیلی سخاوتمند" بوده‎است و لازم است تا قوانین جدید شدید تر شود.

دوتون می‎گوید:

"اگر شما ادعا می‎کنید که به کشتی نشسته و از زجر و شکنجه کشور (X) فرار کرده‎اید، بعد هم دوباره برای عروسی و یا رخصتی به آن‎جا می‎روید، پس در حقیقت اعتبار در ادعای شما وجود ندارد."

بر اساس گزارش رسانه‎ها، یک تن از این ایرانی‎ها ادعا کرده بود که در لیست افراد مورد جستجوی حکومت ایران قرار دارد و با پاسپورت جعلی ایران را ترک کرده‎است. ولی بعد از آنکه حکومت آسترالیا تقاضای پناهندگی او را پذیرفت و به حیث مهاجر در آن کشور پذیرفته شد، سه بار به ایران مسافرت کرده‎است که یکبار آن برای عروسی بوده‎است.

قبل از آنکه آسترالیا در سال ۲۰۱۳ میلادی قواعد شدید تر را در مورد پناهجویان وضع کند و از ورود آن‎ها به طور کامل به این کشور جلوگیری کند، این شش ایرانی به قاچاقچیان پول داده و از اندونیزیا به آسترالیا انتقال رفته بودند.

ایالات متحده امریکا توافق کرده‎است که ۱۲۵۰ پناهجوی را بپذیرد که در کمپ‎های جزایر پاسفیک در ناورو (Nauru) و پاپوا نیوگینی (Papua New Guinea) بسر می‎برند.

شورای مهاجرین آسترالیا می‎گوید، لازم است تا آسترالیا خود را مطمین سازد که پناهجویانی رد شده به کشورهای بر نمی‎گردند که در آن‎جا با تهدید یا خطر مرگ مواجه‎اند.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG