لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۲

رویترز: مشاوران ترمپ حداقل ۱۸ بار با مقامات روسی تماس گرفته‌اند


به نقل قول از مقامات بر حال و سابق ایالات متحدۀ امریکا که از افشای نام آن‌ها خود داری شده، آژانس خبری رویترز روز پنجشنبه هژدهم ماه می گزارش داده‌است که مشاوران دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در جریان کمپاین انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی این کشور، حداقل هژده بار با مقامات روسی و سایر افرادی تماس گرفته‌اند که با کریملن ارتباط دارند.

ادارۀ تحقیقات فدرالی (اف. بی.آی) امریکا و کانگرس این‌کشور تحقیقات جداگانه را در مورد این اتهامات انجام می‌دهند.

نشان ادارۀ فدرال امریکا
نشان ادارۀ فدرال امریکا

گزارش آژانس خبری رویترز بعد از آن نشر شده‌است که پس از افزایش تقاضاها در مورد تحقیقات مستقل در زمینۀ ادعای مداخلۀ روسیه در نتایج انتخابات هشتم ماه نوامبر سال گذشته میلادی امریکا به نفع دونالد ترمپ و بر ضد هیلری کلنتن، روبرت مولر رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرالی (اف. بی. آی) به حیث مشاور خاص درین زمینه تعیین شد.

روبرت مولر
روبرت مولر

براساس گزارش رویترز، این هژده تماس تلیفونی و ایمیل‌ها بین ماه‌های اپریل و نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفته‌اند.

شش بار بین مشاوران دونالد ترمپ به شمول مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی امریکا و سرگی کسیلیاک سفیر روسیه در امریکا تماس‌های تلیفونی صورت گرفته‌است.

این تماس‌ها بین مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی امریکا و سرگی کسیلیاک سفیر روسیه بعد از انتخابات، برای ایجاد یک لین تماس خاص بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترمپ افزایش یافته‌است.

قصر سفید و مشاوران کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ چهار ملاقات را بین مشاوران دونالد ترمپ و سرگی کسیلیاک سفیر روسیه در آن‌زمان تائید کرده‌اند.

تا هنوز قصر سفید، مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی امریکا و روسیه در مورد این گزارش رویترز، واکنش فوری نشان نداده‌اند.

راد روزنستاین معاون لوی سارنوال ایالات متحده امریکا چهارشنبه هفدهم می گفت، وی تصمیم تعیین روبرت مولر را به حیث مشاور خاص برای آن نگرفته که یک جرم ارتکاب یافته‌است، بلکه به منافع مردم است تا یک شخص بیرونی از تحقیقات نظارت کند. راد روزنستاین گفته‌است، مشاور خاص لازم برای آن است تا مردم امریکا اعتماد کامل بالای نتایج تحقیقات داشته باشند.

راد روزنستاین
راد روزنستاین

ادارات استخباراتی امریکا در اوایل سال جاری میلادی نتیجه گیری کردند که روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی مداخله کرده‌است.

روسیه با تاکید هرنوع مداخله در انتخابات امریکا را رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG