لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۹

علیزایی: بیشتر ولسوالی‌های هرات در کنترول مخالفین مسلح قرار دارد


رئیس شورای ولایتی هرات ادعا می‌کند که فعالیت مخالفان مسلح دولت در بیشتر ولسوالی‌های هرات افزایش یافته‌است.

کامران علیزایی که امروز در یک کنفرانس خبری با رسانه‌ها صحبت می‌کرد، افزایش ناامنی‌ها و سایر مشکلات را ناشی از ضعف مدیریت والی هرات خواند.

کامران علیزایی
کامران علیزایی

او افزود:

"در بیشتر ولسوالی‌ها دولت همین حالا حاکمیت ندارد، تنها خود ولسوالی دیگر در صد متری آن رفته نمی‌تواند، مردم در بیشتر مسیرها به طالبان شکایت می‌کند به خصوص در ولسوالی گلران، ما هر چه می‌گویم که امنیت است امنیت ولی مجبور می‌شویم کجا است امنیت؟ در جلسات شورای نظامی حدود دو سال می‌شود که هیچ نوع برنامه در رابطه به نابودی دشمن ندارد جناب والی صاحب. والی صاحب جلسات تشریفاتی می‌روند بدون دست آورد."

رئیس شورای ولایتی هرات از موجودیت یک حلقه خاص در اطراف والی هرات سخن می‌زند.

آقای علیزایی ادعا دارد که این افراد با دادن مشوره‌های نادرست اختلافات قومی درین ولایت را دامن می‌زنند.

او همچنان تاکید می‌کند که امضا و حکم والی هرات در برخی از ادارت دولتی این ولایت قابل اجرا نیست و این امر باعث مشکلات زیاد درین ولایت شده‌است.

او گفت:

"مصرف نشدن حدود ۷۵ درصد بودجه انکشافی همه شما با خبر هستیم اگر او مدیریت صحی می‌کرد، اگر او از تمام روئسا خبر می‌گرفت، با آن‌ها مشوره می‌کرد و جلسات را می‌گذاشت به حق مردم ولایت هرات ظلم نمی‌شد. با صراحت می‌گویم که امضای والی هرات در بعضی از ادارت نمی‌چلد، با اسناد کتبی می‌گویم و اسناد نزد شما است. موجودیت یک حلقه خاص و از یک قوم خاص در اطراف والی بگو چه مقصد داری؟"

اما آقای علیزایی در مورد این ادعا هایش هیچ‌گونه اسناد و شواهد به رسانه‌ها ارئه نکرد.

از سوی دیگر والی هرات به سخنان رئیس شورای ولایتی واکنش نشان داد.

محمد آصف رحیمی از رئیس شورای ولایتی خواست که برای ثبوت ادعای خود باید اسناد ارائه کند.

آقای رحیمی ناامنی در برخی از ولسوالی‌های این ولایت را پذیرفت اما تأکید کرد که نیروهای مشترک امنیتی تلاش‌های شان‌را برای بهبود وضعیت امنیتی درین ولایت روی دست دارند.

محمد آصف رحیمی
محمد آصف رحیمی

او افزود:

"من کاملاً رد می‌کنم که ولایت هرات احکام را که می‌دهد تطبیق نمی‌شود و من تعقیب هم می‌کنم، مسایل امنیتی در شیندند مشکلات امنیتی وجود دارد، گلران مشکلات امنیتی دارد و برخی از مناطق ادرسکن مشکلات خود را دارد ازین که ما کتمان کرده نمی‌توانیم. اما نیروهای مسلح که در اینجا وجود دارند همه به‌صورت منظم پلان‌های خود را دارند و ما امیدوار هستیم که وضعیت امنیتی که نسبت به دیگر ولایات بهتر است،خوبتر شود."

اعتراض رئیس شورای ولایتی علیه والی هرات زمانی مطرح می‌شود که قبل ازین شورای مردمی و برخی از اتحادیه‌های صنفی نیز اعتراضات مشابه علیه والی هرات مطرح کرده بودند.

اما والی هرات تأکید دارد که تمامی فعالیت‌های اداره محلی مطابق به قانون به پیش برده می‌شود.

گزارش: شاهپور صابر

XS
SM
MD
LG