لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

پوتین و ترمپ اتهام مداخله روسیه در انتخابات امریکا را رد کردند


رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده امریکا اتهامات مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته میلادی امریکا را رد کردند.

پوتین رئیس جمهور روسیه بار دیگر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را رد کرد.

ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت، اتهامات بالای روسیه از جانب کسانی وارد می‎شود که در انتخابات بازنده شده، اینک می‎خواهند موقف‌شان را قوی نگهدارند.

پوتین: توسط کسانی ساخته شده که انتخابات را باخته‎اند و به این ترتیب می‎خواهند بازی ضد روسیه را پیش ببرند.
پوتین: توسط کسانی ساخته شده که انتخابات را باخته‎اند و به این ترتیب می‎خواهند بازی ضد روسیه را پیش ببرند.

او گفت:

"این یک داستان است و توسط کسانی ساخته شده که انتخابات را باخته‎اند و به این ترتیب می‎خواهند بازی ضد روسیه را پیش ببرند، روسیه را به مداخله متهم بسازند. کسانی که انتخابات را باخته‎اند، شکست‌شان را نمی‎پذیرند و کسانیکه برنده شده‎اند به مردم نزدیک بوده‎اند و می‎دانند که رأی دهنده‌گان عوام چی می‎خواهند. بازنده‌گان صرف شکست‌شان را نمی‎پذیرند."

رئیس جمهور روسیه گفته‎است، مسایل بین‌المللی به‌خاطر اتهامات بالای روسیه بی‌ثبات شده و امیدوار است که روابط روسیه با اداره دونالد ترمپ بهبود یابد.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با روزنامه لو فیگارو همچنان گفت، مداخله روسیه در انتخابات امریکا معنی ندارد و روسیه به این کار نیاز هم ندارد.

این در حالیست که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا قبلاً گفته بود، احتمال دارد نه‌تنها روسیه بلکه کسانی دیگر هم در هک کردن ایمیل‎های کمیته ملی دموکراتان دست داشته باشند.

هک شدن ایمیل‎های کمیته ملی دموکراتان بالای انتخاب هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات تأثیر ناگوار داشت.

در ماه جنوری ادارات استخبارتی ایالات متحده امریکا گزارش‎های شان را در این مورد نشر کردند که بر اساس آن ولادیمیر پوتین به ادارات استخباراتی آن کشور امر کرده تا کالج‎های انتخاباتی را تضعیف نموده و از پیشرفت هیلری کلنتن جلوگیری کنند.

اما دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا اکثر این گزارش‎ها را جعلی خوانده، روز سه شنبه در یک پیامش از طریق شبکه اجتماعی تویتر نوشته‎است:

"این یک اتهام نادرست است و به‌خاطر آن‌که دموکراتان بازنده شده‎اند به اخبار جعلی تبدیل شده‎است."

مسئله مداخله روسیه در انتخابات امریکا زیاد هم ساده گرفته نشده‎است.

اخیراً وزارت عدلیه این کشور روبرت مولر رئیس سابق اداره تحقیقات فدرالی امریکا (اف. بی. آی) را به‌حیث مشاور خاص این تحقیقات گماشت.

با تقرر روبرت مولر برخی مقامات امریکایی و اعضای کانگرس این کشور ابراز خوشبینی کرده‎اند که نتایج این تحقیقات به‌طور شفاف به دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG