لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۷

ارگ منتظر است که تا پایان امروز"جمعه"خیمه‎های تحصن کابل، برداشته شوند


ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‎گوید، امیدوار است تا ختم امروز، به خیمه‎های تحصن در پایتخت کشور، پایان داده شود.

ارگ می‎گوید، هیئتی از شورای ملی میان حکومت و اعتراض کنندگان میانجیگری می‎کند و تا حال چندین جلسه میان دو طرف صورت گرفته‎است.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی رئیس جمهور در صحبت با رادیو آزادی می‎گوید، حکومت حاضر است تا به هر خواست و شکایت قانونی اعتراض کنندگان رسیدگی کند.

آزاد که پس از چاشت روز جمعه با رادیو آزادی صحبت می‎کرد گفت، انتظار حکومت این است تا ختم امروز، اعتراض کنندگان خود شان خیمه‎های تحصن در پایتخت افغانستان را بردارند.

خیمه تحصن
خیمه تحصن

او افزود:

"ما آرزو داریم و حکومت افغانستان آرزو دارد تا پایان امروز این‎ها به تظاهرات خود نقطه پایان بیاورند، هر مشکل و شکایت قانونی که این‎ها داشته باشند، حکومت افغانستان می‎پذیرد و به شنیدنش آماده‎است، ما با این‎ها می‎شینیم و اگر این‎ها در چوکات قانون شکایت داشته باشند حکومت به شکایت شان رسیدگی می‎کند."

اعتراض برخی باشنده‎های کابل زیر نام جنبش موسوم به رستاخیز تغییر از روز جمعه گذشته به این سو ادامه دارد.

اعتراضی که به دنبال حمله مرگبار روز چهار شنبه هفته گذشته در کابل صورت گرفته و کنار رفتن رهبران حکومت از خواست‎های اصلی، اعتراض کنندگان به شمار میایند.

روز چهار شنبه، هیئتی از جانب شورای ملی وظیفه گرفت تا میان اعتراض کنندگان و حکومت میانجیگری کند.

فهیم فطرت یکی از سخنگویان جنبش موسوم به رستاخیز تغییر روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی نشست با نماینده‎های شورای ملی را تائید کرد.

به گفته وی، در این نشست آنان یک بار دیگر به خواست‎های شان مبنی به کنار رفتن رئیس جمهور و رئیس اجرائیه و برکناری مشاور امنیت ملی و سران نهادهای امنیتی تاکید کردند.

آقای فطرت می‎گوید، تا زمانی که به خواست‎های شان رسیدگی نشود، خیمه‎های تحصن پا برجا خواهند بود.

اعتراض جمعه گذشته در کابل
اعتراض جمعه گذشته در کابل

او افزود:

"هر نوع گفتگو و مذاکره را استقبال می‎کنیم اما خیمه‎های ما تا زمانی که به خواست‎های قانونی و مطالبات مشروع ما پاسخ داده نشود، خیمه‎های ما نه تنها که برچیده نمی‎شود بلکه چند خیمه دیگر را هم در چند نقطه دیگر شهر برپا خواهیم کرد."

آقای فطرت همچنان می‎گوید، هیئت شورای ملی افغانستان وعده کرده‎است که خواست‎های آنان را از نزدیک با سران حکومت شریک خواهند ساخت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته‎است، ادامه تحصن در کابل مردم و جریان رفت و آمد را در پایتخت، با مشکل روبرو کرده‎است.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG