لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

راین می‎خواهد تحریمات تازه بالای مسکو و تهران تصویب شوند


رئیس مجلس نماینده‎گان امریکا گفته‎است که او می‎خواهد تا در راستای تصویب یک لایحه مجلس سنا به طور سریع گام به جلو گذاشته شود.
پاول راین این سخن را به روز پنجشنبه گفت.
به اساس این لایحه، تحریم های تازه بالای روسیه و ایران وضع خواهند شد.
مجلس سنای امریکا این لایحه را هفته گذشته با ۹۸ رای موافق و ۲ رای مخالف تصویب کرد.
حالا مجلس نماینده‎گان ایالات متحده آستین بر زده‎است تا لایحه مجلس سنا را در مورد وضع تحریم‎های تازه بر روسیه و ایران تصویب کند.

ایران در گذشته نیز تحت تحریمات امریکا بوده است.
ایران در گذشته نیز تحت تحریمات امریکا بوده است.


پاول راین که دیروز باخبرنگاران صحبت می‎کرد گفت:
" من از تحریم‎ها حمایت می‎کنم، شما می‎دانید که همواره از تحریم‎ها حمایت کرده‎ام.
به رئیس کمیته امور خارجی مجلس نماینده‎گان فرصت می‎دهیم تا اطمینان حاصل کند که این لایحه به طور درست و شکل خوب تهیه شده‎است."

رئیس مجلس نماینده‎گان امریکا افزود که اید رویس Ed Royce رئیس امور خارجی این مجلس اظهار کرده‎است که می‎خواهد درین مورد به طور سریع گام برداشته شود.
در برابر این لایحه در مجلس نماینده‎گان هفته جاریپس از آن مانع ایجاد شد که این مجلس دریافت که این لایحه بخشی از قانون اساسی را نقض کرده که در آن گفته شده هر نوع لایحه که درآمدهای حکومت را افزایش می‎دهد باید در مجلس نماینده‎گان تهیه شود.

واشنگتن
واشنگتن


دستیاران اعضای کانگرس گفتند که تحریم‎ها و یا جریمه‎ها علیه سایر کشورها مثل آن‎های‎که در این لایحه ذکر شده‎اندشاید طوری تعبیر شود که بالای درآمدهای حکومت امریکا تاثیر می‎گذارد .
راین گفت که مسئله موجود در راستای تصویب این لایحه باید پیش از اقدام مجلس نماینده‎گان از میان برداشته شود.
کیوین برادی رئیس کمیته امور مالیاتی در مجلس نماینده‎گان امریکا به خبرنگاران گفت که او پیشنهاد تغییر درین لایحه را به مجلس سنا فرستاده‎است و این تغییر مشکل در زمینه تصویب این لایحه را حل خواهد کرد.
رهبران کمیته امور بین‎المللی مجلس سنا گفته‎اند که به نظر نمی‎رسد کهاین تغییر اساسآ این لایحه را تعدیل کند.
به گفته آن‎ها کارمندان شان، این رابررسی می‎کنند تا مشخص شود که چگونه گام به جلو گذاشت.
در همین حال شان سپایسر سخنگوی قصر سفید گفته‎است که قصر سفید تلاش می‎کند که روی برخی از بخش‎های این لایحه با کانگرس کار کند.
اما دیموکرات‎ها در خصوص ضعیف ساختن این لایحه هشدار داده‎اند.
هدف این لایحه مجازات مسکو به خاطر ادعای مداخله در کمپاینانتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در امریکا و همچنان اقدامات مسکو در اوکراین و سوریه خوانده می‎شود.
برمبنای این لایحه در کنار وضع تحریم‎های تازه بالای روسیه، تعزیرات علیه آن‎های که در برنامه راکت بالستیک ایران دخیل اند و سپاه پاسداران ایران نیز وضع خواهند شد.

XS
SM
MD
LG