لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۹

واکنش‌های شماری از کاربران صفحات اجتماعی در پیوند به تشکیل ائتلاف جدید!


برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از اعلام تشکیل ائتلاف جدید زیرنام "شورای عالی نجات برای افغانستان" واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند.

آنان در پیوند به چگونگی تشکیل این ائتلاف سیاسی از سوی معاون اول رئیس جمهور، معاون دوم رئیس اجرائیه، وزیر خارجه و والی بلخ تبصره‌های مثبت و منفی داشته اند.

بازتاب عکس‌العمل‌ها در رابطه به تشکیل این ائتلاف در صفحه اجتماعی فیسبوک بیشتر بوده‌است.

شبنم پوپلزی یکی از این کاربران با به اشتراک گذاشتن تصویر از اعضای رهبری این ائتلاف جدید نوشته که "آزموده را آزمودن خطاست."

امرالله حمیدیار هم با نشر دو عکس مشابه از عبدالرشید دوستم، محمد محقق و عطا محمد نور که یکی از این تصاویر مربوط به سال‌ها قبل می‌شود، نوشته که "مردم در گذشته از ائتلاف این افراد تجارب تلخ دارند و بار دیگر فریب آن را نخواهند خورد."

اما جاوید واک در صفحه فیسبوک‌اش نوشته که در اعلامیه ائتلاف جدید آمده که بر ضد هر عملی که برای تضعیف نظام باشد، اقدام خواهد کرد و تشکیل ائتلاف "شورای عالی نجات برای افغانستان" را مثبت ارزیابی کرده‌است.

قدیرخان احمدزی یکی دیگر از کاربران فیسبوک گفته "با آن‌که از حکومت اشرف غنی نیز خاطره خوشی ندارد اما تأکید کرده که تشکیل این ائتلاف به خیر مردم نیست."

این واکنش‌ها پس آن نشان داده شده‌اند که ائتلاف شورای عالی برای نجات افغانستان به روز جمعه اعلامیه‌اش را نشر کرد.

در این اعلامیه رئیس جمهور اشرف غنی به اجراآت غیر قانونی و عملی نکردن توافق‌نامه سیاسی حکومت وحدت ملی متهم شده و تأکید گردیده که صلاحیت‌های معاون اول مطابق به توافق‌نامه حکومت وحدت ملی احیا شود.

اما ارگ ریاست جمهوری افغانستان خواسته‌های این ائتلاف جدید را غیر مسئولانه خوانده و گفته که سیاستمداران باید با در نظرداشت وضعیت فعلی کشور مسئولانه عمل کنند.

سحرلیوال

XS
SM
MD
LG