لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۸

ادعای ظاهر قدیر: ۷۰ درصد توره بوره هنوز هم در تصرف داعش است


توره بوره
توره بوره

ظاهر قدیر یک عضو ولسی جرگه افغانستان ادعا می‎کند که ۷۰ درصد توره بوره هنوز هم در تصرف داعشیان قرار دارد و قوای مسلح در آن جا هیچ پیشرفتی نداشته‎اند.

این نماینده مردم ننگرهار در ولسی جرگه روز دوشنبه در جلسه عمومی، هشدار داد اگر حکومت به حرف‎هایش توجه نکند، دست به حرکت‎های مدنی خواهد زد و شاهراه کابل - ننگرهار را بروی ترافیک مسدود خواهد کرد.

قدیر: یک نقطه هم پیشرفت نشده.
قدیر: یک نقطه هم پیشرفت نشده.

او افزود:

"یک نقطه هم پیشرفت نشده، شما خود قضاوت کنید که وزیر دفاع، قوماندان قول اردو، والی و رئیس امنیت ملی می‎گویند که توره بوره را تصرف کردند یک قدم هم پیشرفت نشده و ۷۰ درصد توره بوره در تصرف داعش است."

ظاهر قدیر این اظهارات را در حالی مطرح می‎کند که چندی پیش وزارت دفاع افغانستان گفته بود که توره بوره در نتیجه یک عملیات دوباره از تصرف داعش بیرون شده و در جریان این عملیات ولسوالی‎های پچیراگام و چپرهار از وجود داعش بگونه کامل تصفیه شده‎است.

گفتنی است که پس از تصرف توره بوره از سوی قوای مسلح افغان، گلاب منگل والی ننگرهار و ظاهر قدیر به توره بوره رفته بودند اما گفته می‎شود که آقای قدیر در همان زمان نیز ادعا کرده بود که توره بوره و قریه‎های اطراف آن بگونه کامل از وجود داعش تصفیه نشده‎است.

توره بوره
توره بوره

از سوی هم دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که توره بوره در تصرف قوای مسلح است و به گفته وی داعشیان در هر جا که سربلند کنند نابود می‎شوند.

او افزود:

"توره بوره در تصرف ماست، اکنون در توره بوره قوت‎های ما، عساکر و جزو تام‎های ما موجود است."

از سوی هم جاوید کوهستانی کارشناس امنیتی می‎گوید که در این اواخر نظامیان پاکستانی درامتداد سرحد عملیات کرده‎اند و به گفته وی داعشیان بار دیگر تلاش دارند تا منطقه ستراتیژیک توره بوره را تصرف کنند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG