لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۸

ترکستانی: درگیری نیروهای افغان و مخالفین مسلح در آقچه جریان دارد


جنگ شدید بین نیروهای دولتی ومخالفین مسلح دولت در مناطق کمک "عمر خان، کلته شاخ، سالتیق و چکش" ولسوالی آقچه جوزجان جریان دارد.

رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان به رادیو آزادی گفت که این درگیری روز گذشته آغاز شده ومخالفین تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند.

ترکستانی می‎گوید دراین درگیری یک سرباز نیروهای امنیتی کشته شده ودو تن دیگر زخمی گردیده و از جانب مخالفین ۲۰ تن کشته و زخمی شده‎اند.

ترکستانی: مخالفین در حال محاصره هستند.
ترکستانی: مخالفین در حال محاصره هستند.

او افزود:

"مخالفین در حال محاصره هستند به زودی تمام منطقه تصفیه خواهد شد قابل تشویش نیست. ما نیروهای کافی در اختیار داریم. مخالفین را نابود خواهیم کرد."

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درمکتوب کتبی به رادیو آزادی گفته‎است که نیروهای آن‎ها روز گذشته ۵ قریه را در مربوطات ولسوالی‎های مردیان و آقچه تحت کنترول خود درآورده و در درگیری شب گشته ۶ تن از نیروهای امنیتی را به شمول یک قوماندان محلی کشته‎اند.

مسئولان امنیتی ولایت جوزجان با رد این ادعا می‎گویند همین حالا بسیاری از قریه جات از وجود مخالفین پاکسازی گردیده مخالفینی که داخل باغ‎ها باقیمانده پنهان شده‎اند تحت محاصره قرار داشته و نیروهای امنیتی در تلاش پاکسازی مکمل قریه‎ها از وجود مخالفین مسلح دولت هستند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG