لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۳

وزارت دفاع افغانستان: کندک قوای خاص اردو به لوا ارتقا می‌یابد


کندک نیروهای خاص اردوی ملی بر اساس پلان امنیتی چهار ساله امروز (دوشنبه) به لوا ارتقا می‌یابد که به‌گفته مقامات افغان با عملی شدن آن، ثبات در کشور تقویت یافته مخالفین مسلح سرکوب خواهند شد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، ارتقای این کندک به لوا از جمله اولین گام‌ها برای تطبیق پلان چهار سالۀ امنیتی بوده و به‌شمول تقویت قوای هوایی، اقدامات دیگری هم به‌زودی عملی خواهند شد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

آقای وزیری در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"ما قطعۀ به نام قطعه خاص داریم که تشکیل کندک را داشت. حال این کندک به لوا ارتقا می‌یابد که این بخشی از پلان امنیتی چهار ساله ماست که کار عملی آن در بخش‌های دیگر نیز آغاز شده‌است."

آقای وزیری گفت، بعد از تائید این پلان از سوی جامعه جهانی در کنفرانس بروکسل، در کنار عملیات دفاعی در نقاط مختلف کشور به هدف سرکوب و خنثی‌سازی حملات دشمن عملیات‌های تهاجمی هم صورت گرفته که همین حالا نیز ادامه دارد.

وی افزود:

"بخشی از این پلان این است که امنیت را چگونه در کشور برقرار کنیم. امروز ما در ۱۳ ولایت مشغول ۲۴ عملیات کوماندو هستیم که همه تعرضی اند."

خبر تطبیق پلان امنیتی حکومت افغانستان در حالی منتشر شده که درگیری‌ها بین قوای افغان و مخالفین مسلح شدیدتر از هر وقت دیگر است.

پلان چهار ساله امنیتی حکومت افغانستان چند ماه پیش تهیه شده و از سوی شورای وزیران و رئیس جمهور غنی تائید شد.

بر اساس این پلان، قوای هوایی افغانستان با اسلحه و طیاره‌های مدرن تجهیز می‌شود و لوای نیروهای خاص افغان به فرقه ارتقا می‌یابد.

همچنان قرار است نیروهای سرحدی بخشی از تشکیلات اردوی ملی شود.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید در کنار این همه اقدامات، تدابیر خاص برای جلوگیری از فساد در اردو نیز در نظر گرفته شده‌است.

XS
SM
MD
LG