لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۴

غنی: کار من فی سبیل‌الله است، مخالفت کننده‌گان ۵۰ سال بعد دید مثبت خواهند داشت


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مورد انتقادات اخیر بر سیستم تدارکات واکنش جدی نشان داد.

آقای غنی می‌گوید، تمامی تدارکات در افغانستان عیار شده و این روند در خدمت مردم قرار دارد، اما کسانی‌ صدا بلند می‌کنند که منافع‌شان را از دست داده‌اند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح اتاق صنایع و معادن گفت، صنعت‌کاران یک مثال خوب برای کسانی هستند که به‌خاطر منافع شخصی‌شان منافع ملی را قربانی می‌کنند.

رئیس جمهور غنی
رئیس جمهور غنی

آقای غنی افزود:

"تمام تدارکات اعیار شد تا در خدمت صنعت‌کاران افغانستان و در خدمت دهاقین قرار بگیرد، کسانی‌که صدا بلند می‌کنند منافع وارداتی‌شان‌ را از دست داده‌اند."

با آن‌که رئیس جمهور غنی به‌گونه مشخص از کدام فردی نام نبرد، اما به تازگی عطا محمد نور والی بلخ روی پروسه تدارکات انتقاد جدی کرد.

عطا محمد نور در رابطه به فساد گسترده در پروسه تدارکات گفته‌است، اما رئیس جمهور غنی می‌گوید، کار وی به‌خاطر فی سبیل‌الله است و در قصه هیچ فردی نیست.

آقای غنی می‌گوید، حالا در برابر آن مخالفت می‌کنند، اما ۵۰ سال بعد در مورد این کارها دید مثبت می‌داشته باشند.

آقای غنی افزود:

"کار من فی سبیل‌الله است از این هراس ندارم که چه کسی از این مسئله خفه می‌شود، به‌خاطر این‌که پنجاه سال بعد به یاد آورده خواهد شد. اگر جرأت نداشته باشیم هر روز یکی می‌گوید که باد به کدام طرف می‌وزد و درخت بید چرا جور شده زیرا ما درخت بید نیستیم."

آقای غنی این سخنان را در مراسم افتتاح اتاق صنعت و معادن بیان کرد.

به‌گفته آقای غنی، این اتاق راهکارهایش را به‌‌خاطر رشد تولیدات داخلی با حکومت هماهنگ می‌سازد.

رئیس جمهور غنی به‌خاطر رشد تولیدات داخلی به وزارت مالیه دستور داد بودجه که تا کنون مصرف نگردیده آن‌را در پارک‌های صنعتی به‌ مصرف برسانند تا مشکلات بخش صنعت در کشور حل گردد.

XS
SM
MD
LG