لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۰

نگرانی چاپان از تلاش‌های هستوی کوریای شمالی


وزارت دفاع جاپان نگرانی جدی‌اش‌ را از تلاش‌های هستوی کوریای شمالی ابراز داشته و آزمایشات راکتی پیونگ یانگ را، مرحله جدید از تهدیدات امنیتی خوانده‌است.

وزیر دفاع جاپان امروز یکشنبه همچنان نگرانی‌اش‌ را از تهدیدات ابراز داشت که از سوی چین متوجه جاپان می‌باشد.

در حالیکه کوریای شمالی به آزمایشات راکتی و هستوی‌اش در مقابله با تحریمات ملل‌متحد ادامه داده‌است، جاپان امروز علیه تهدید عاجلی هشدار داد که برنامه سلاح هستوی کوریای شمالی، ایجاد کرده‌است.

راکت بالستیک کوریایی شمالی
راکت بالستیک کوریایی شمالی

جاپان امروز گزارش مسمی به اوراق سفید دفاعی‌اش را بعد از آن منتشر کرد که کوریای شمالی دو راکت بالستیک قاره پیما را ماه گذشته پرتاب کرد که در آب‌های سواحل غربی جاپان سقوط کردند.

وزارت دفاع جاپان گفته‌است، به نظر می‌رسد که سلاح هستوی کوریای شمالی قبلاً پیشرفت قابل ملاحظه داشته و ممکن است این‌کشور قبلاً قادر به کوچک‌سازی اسلحۀ هستوی‌اش شده و به سرگلوله‌های هستوی دست یافته‌است.

اونو دیرا وزیر دفاع جاپان امروز در توکیو در یک کانفرانس خبری برنامه هستوی کوریا را تهدید برای کشورش خوانده و گفت:

"راکت بالستیک قاره پیمای کوریای شمالی تهدید جدید برای امنیت جاپان شده‌است. برعلاوه آن، رویه تهدید آمیز چین از سمت بحیره شرقی و جنوبی بی‌رحمانه‌است. ما اوراق سفید دفاعی خود را نو کرده‌ایم تا نگرانی خود را در این مورد منعکس نماییم."

وزیر دفاع چاپان
وزیر دفاع چاپان

در این اوراق ۵۶۰ صفحه‌یی وزارت دفاع جاپان آمده‌است که از سال گذشته به این‌طرف، یعنی بعد از آن‌که کوریای شمالی دو آزمایش هستوی نموده و ۲۰ راکت بالستیک‌اش را پرتاب کرد، تهدیدات امنیتی وارد مرحلۀ جدید شده‌است.

دو مقام امریکایی به آژانس خبری رویترز گفته‌اند، آزمایش اخیر راکتی کوریای شمالی ثابت ساخت که پیونگ یانگ حال توان هدف قرار دادن ایالات متحده را داراست.

آزمایشات راکتی کوریای شمالی، مقامات شاروالی‌ها در شهرهای مختلف جاپان را واداشته است تا تمرینات تخلیه مردم را در صورت یک حمله احتمالی از سوی کوریای شمالی را به راه بی‌اندازند و هم خواهان ایجاد یک سیستم دفاعی هستوی شوند.

XS
SM
MD
LG