لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۲

متیس: امریکا باید کارها را در افغانستان به یک شیوه دیگر انجام دهد


وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا می‎گوید در مورد سطح آماده‎گی نظامیان امریکایی حیرت زده شده‎است.

متیس با اظهار این‎که امریکا باید کارها را در افغانستان به یک شیوه دیگر انجام دهد، گفت:

متیس: فکر می‎کنم کارها را باید بطور دیگر انجام دهیم.
متیس: فکر می‎کنم کارها را باید بطور دیگر انجام دهیم.

"فکر می‎کنم کارها را باید بطور دیگر انجام دهیم، باید به مثابهء کار بین ادارات، همه حکومت، نه صرف تلاش‎های نظامی، جمع تلاش‎های متحدین و بین‎المللی نگریسته شود. بطور مثال در همان مسیری که در حال حاضر وزیر خارجه رکس تیلرسن بر ضد داعش سازماندهی کرده و آنچه که ناتو در افغانستان انجام می‎دهد. حتی گسترده تر از آنچه که تا اکنون انجام می‎دهیم."

به گفته متیس با وصف آنکه بودجه نظامی امریکا بیشتر از مجموعهء بودجهء هفت کشور دیگر است، با اشاره به بودجهء نظامی دوران رئیس جمهور اوباما به کمیتهء خدمات نظامی کانگرس امریکا گفته‎است، ولی محدویت در مصارف نظامی، نیروهای امریکایی را با تهدید بزرگتر مواجه ساخته و از برنامه‎های تازه و مهم مانع شده‎است.

یک عسکر امریکایی بر فراز آسمان کابل
یک عسکر امریکایی بر فراز آسمان کابل

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون خواستار ۵۴۷ میلیارد دالر مصارف عمومی با ۶۵ میلیارد دالر مصارف اضافی دوران جنگ برای این وزارت شده‎است که مجموع آن به ۶۳۹ میلیارد دالر می‎رسد.

این بودجه ۵۰ میلیارد دالر یا حدود ۱۰ درصد افزایش را در سطح بودجهء اساسی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون نشان می‎دهد.

وزیر دفاع امریکا به جنگ افغانستان به مثابه "تحمیل به قیمت گزاف" اشاره کرد که از سال ۲۰۰۱ میلادی به اینسو ادامه دارد و پایان آن به نظر نمی‎رسد.

جیمز متیس روز دوشنبه در صحبت با قانونگذاران امریکایی، کوریایی شمالی را یک تهدید عاجل خوانده، مسایل بودجه و جنگ متداوم شانزده ساله را در سطح آماده‎گی نیروهای امریکایی ملامت کرد.

او برنامه اتمی کوریای شمالی را "خطر حاضر و آشکار" خوانده‎است.

XS
SM
MD
LG