لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

ترمپ می‌گوید سخنانش در مورد کوریای شمالی به قدر کافی شدید نبوده‌اند


کوریای شمالی باید درست رفتار کند در غیر آن مانند چند کشور انگشت شمار دچار درد سر خواهد شد.

این را دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا دیروز هنگام صحبت با خبرنگاران گفت.

آقای ترمپ افزود، سخنانش در مورد این‌که اگر کوریای شمالی بار دیگر ایالات متحده را تهدید کند با آتش و خشم مواجه خواهد شد، ممکن به قدر کافی شدید نبوده‌اند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

وی افزود:

"ما صد در صد از سوی اردوی خود حمایت می‌شویم. ما از سوی هر کس حمایت می‌شویم و ما حمایت بسیاری رهبران دیگر را با خود داریم. من متوجه شدم که بسیاری سناتوران و دیگران امروز از آنچه من گفتم زیاد طرفداری کردند، اما این اعلامیه شاید به قدرکافی شدید نبود."

دونالد ترمپ به روز سه شنبه در نیوجرسی به خبرنگاران گفت، بهتر است کوریای شمالی دیگر ایالات متحده را هیچ‌گونه تهدید نکند، چون با آتش و خشمی مقابل خواهد شد که جهان نظیر آن را ندیده‌است.

چند ساعت پس از این سخنان ترمپ، کوریای شمالی گفت که سرگرم بررسی دقیق طرح‌ها برای اجرای حمله راکتی بالای منطقه گوام در ایالات متحده‌است.

دونالد ترمپ دیروز گفت، در حالی که همیشه گفتگو‌ها را ترجیح می‌دهد، اما اگر پیونگ‌یانگ کاری را در حق امریکا انجام بدهد، بسیار باید نگران باشد.

تنش‌ها میان کوریای شمالی و امریکا پس از آن افزایش یافت که پیونگ‌یانگ در ماه جولای دو راکت بالستیک قاره پیما را پرتاب و سپس ادعا کرد که راکت‌هایش توانایی رسیدن به سراسر خاک امریکا را دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته سخت‌ترین تحریم‌ها را بالای پیونگ‌یانگ وضع کرد.

XS
SM
MD
LG