لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۸

والی غور: طالبان برای حملۀ دوباره بالای تیوره آماده‌گی می‌گیرند


مسئولان در اداره محلی غور از احتمال حمله دوباره طالبان بالای ولسوالی تیوره خبر می‌دهند.

تیوره که یکی از ولسوالی‌های استراتژیک و کلیدی غور گفته می‌شود، یک بار دیگر نیز در خطر حمله شدید طالبان مسلح قرار دارد.

مقامات محلی غور با تأیید آماده‌گی‌های طالبان برای حمله بر این ولسوالی می‌گویند که این ولسوالی از نگاه موقعیت جغرافیایی از اهمیت خاص برخوردار است.

به‌گفته غلام ناصر خاضع والی غور، طالبان مسلح چند روزیست که مصروف آماده‌گی‌ها جهت حمله براین ولسوالی هستند.

غلام ناصر خاضع والی غور
غلام ناصر خاضع والی غور

او گفت:

"نظر به راپورهای که از ولسوالی تیوره داریم مجدداً سوقیات دشمن آغاز شده و قصد دارند تا یک بار دیگر به این ولسوالی حمله کنند و جنگ شدید را راه بی‌ندازند."

آقای خاضع اضافه می‌کند، ولسوالی تیوره یکی از ولسوالی‌های کلیدی غور است که سقوط آن خطر امنیتی را بر پنج ولسوالی دیگر در غرب این ولایت افزایش می‌دهد.

به گفته والی غور در حال حاضر صدها نیروی امنیتی در ولسوالی تیوره جابه‌جا گردیده‌است و از چند روز به این سو مصروف تحکیمات این ولسوالی هستند.

او اضافه کرد:

"ضمن این‌که قطعات اردوی ملی درین ولسوالی مستقر شده‌اند، نیروهای خیزش مردمی، امنیت ملی و پولیس ولسوالی هم وجود دارند و همچنان به‌زودی تعداد از کوماندوها هم به این ولسوالی مستقر می‌شوند که اکنون ما مصروف تحکمیات نیروها هستیم."

با این حال فعالین مدنی در غور نیز از وضعیت امنیتی این ولایت نگران هستند.

به گفته آنان در حال حاضر ضمن این‌که طالبان قصد حمله و تصرف دوبارۀ ولسوالی تیوره را دارند در چندین نقطه دیگر غور نیز درگیری‌ها ادامه دارد.

آنان از حکومت می‌خواهند تا برای جلوگیری از سقوط ولسوالی‌ها و افزایش نا امنی‌های این ولایت اقدامات جدی را روی دست گیرد.

دوتن از فعالین مدنی به رادیو آزادی می‌گویند:

"اطلاعات که ما داریم طالبان دوباره در ولسوای تجمع کردند و قصد حمله دارند که درین فصل ضمن مشکلات در نظامیان به مردم غریب ضربه می‌زنند و از سوی دیگر در نقاط مختلف غور درگیری است که نشان دهندۀ وضعیت بد امنیتی این ولایت می‌باشد."

"خواست‌ما از دولت این است که نگذارد تا بیشتر از این غور نا امن گردد و باید حمایت‌های هوایی که تاثیر خوب دارد زیاد شود و در غیر آن ولسوالی‌های دیگر نیز سقوط خواهند کرد."

نگرانی‌ها از حمله دوباره طالبان مسلح بر ولسوالی تیوره در حال به‌وجود می‌آید که چندی قبل طالبان مسلح با حملات سنگین شان توانستند تا مرکز این ولسوالی را برای مدت سه شبانه روز به تصرف شان در آورند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG