لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۳

کاروان اجساد کشته‎های میرزا اولنگ به شهر سرپل رسید


اجساد ۵۲ تن از افراد ملکی که بگونه فجیع در قریه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل کشته شده بودند از بلندی یک کوه پیدا شده و به شهر سرپل انتقال گردیده‎اند.

نیروهای امنیتی افغان بعد از پسگیری قریه میرزا اولنگ گورهای دسته جمعی را پیدا کردند که در آن اجساد اطفال و کهن سالان نیز بدست آمده که بگفته مسئولان امنیتی اکثریت شان سر بریده شده‎اند.

مسئولان می‎گویند ۵۲ تن به شکل فجیع از سوی شورشیان در قریه میرزا اولنگ کشته شده بودند که ۲۶ تن آنان در یک گور دسته جمعی ۱۱ تن دیگر در گور دسته جمعی دیگر و متباقی به شکل انفرادی دفن خاک شده بودند که توسط نیروهای امنیتی بیرون کشیده شده‎است.

حسیب الله قریشی قوماندان لوای شش نظم عامه که با دیدن این اجساد احساساتی شده بود گفت در بین این اجساد افراد کهن سال و کودکان نیز شامل اند که بی رحمانه کشته شده‎اند.

قربانیان سرپل
قربانیان سرپل

وی افزود:

"هرکس که به این رقم آدم می‎کشد از حیوان بدتر است، هیچ مسلمان نیستند، هر کس که می‎گوید طالب و داعش مسلمان است خودش کافر است و مسلمان هیچ وقت این قسم بی رحمانه آدم نمی‎کشد."

قریشی می‎گوید شناسایی جسدها برای وارثین شان بسیار کار سخت و دشوار بود، آن‎ها به ناچاری یکی را از روی انگشتر دست، یکی را از روی کفش، یکی دیگری را از روی لباس و لنگی سر شناسایی نمودند.

در همین حال خانواده‎های این قربانیان خواهان محاکمه عاملان این جنایت بشری اند.

نیروهای افغان هنگام عملیات سرپل
نیروهای افغان هنگام عملیات سرپل

غلام حسین یکتن از وارثین کشته شده‎های میرزا اولنگ به نماینده‎گی از دیگران گفت:

"ما گفتنی نداریم، صرف همین قدر می‎گوییم که این کار را کرده‎گی مسلمان نیست. همین نفری را که بی‎رحمانه کشته‎اند هیچ وقت سلاح نبرداشته و یک آدم بیر غرض بود."

کاروان این اجساد دسته جمعی عصر روز گذشته از قریه میرزا اولنگ به شهر سرپل انتقال گردیده و قرار است اجساد متذکره امروز طی یک مراسم خاص و راهپیمایی بزرگ در جوار مزار امام یحی ابن زید مشهور به امام خورد در شهر سرپل دفن خاک گردند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG