لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۵

آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ از حکومت عدالت می‌خواهد


آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ از حکومت عدالت می‌خواهد.

آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ که به حالت زخمی روز پنجشنبه به کابل انتقال داده شد از حکومت می‌خواهد تا هر چه زودتر این قضیه را بررسی و نتایج آن‌را بسیار زود اعلان نماید.

آقای مهمند هنگام رسیدن به کابل در یک نشست خبری ادعا نمود که وی از سوی عطا محمد نور والی بلخ مورد لت و کوب قرار گرفته‌است.

محمد آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ
محمد آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ

او گفت:

"ما از حکومت می‌خواهیم چنان‌که هیئت را تعین کردی که قضیه بررسی کند و چیزی که حقیقت است برای مردم بیان کند باز هم خواهش می‌کنم به حکومت احترام داریم و انشالله حکومت، حکومتی نیست که عدالت را تأمین نکند زمانیکه عملی نکرد انشالله مردم‌ما همرای‌ما است و حرکت‌های مدنی‌ما آغاز می‌شود."

آقای مهمند می‌گوید، اگر مجرم هم می‌بود والی بلخ صلاحیت جزا دادن به وی را نداشت.

این عضو شورای ولایتی بلخ می‌گوید، از ترس نه بلکه به‌خاطر تداوی به کابل آمده است و یک هفته بعد دوباره به مزار شریف بر می‌گردد.

آصف مهمند که یکی از منتقدان سر سخت عطا محمد نور والی بلخ گفته می‌شود یک هفته قبل ادعا کرده‌است که وی به‌خاطر ارائه اسناد در مورد والی بلخ به لوی سارنوالی رفته‌است.

آصف مهمند عطا محمد نور را به فساد اداری و امتیاز دادن به اقارب اش متهم کرده و عطا محمد نور نیز آصف مهمند را به فساد اداری متهم کرده‌است.

آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ روز سه شنبه از طریق طیاره از مزار شریف به کابل سفر داشت که به اساس گزارش‌ها محافظان عطا محمد نور وی را از میدان هوایی مزار شریف بازداشت و لت و کوب کرده‌اند.

اما پیش از این سخنگوی والی بلخ این ادعاها را رد کرده‌است.

سخنگوی والی بلخ
سخنگوی والی بلخ

یک هیئت تحقیق کننده به خاطر بررسی این قضیه از سوی رئیس جمهور به رهبری ذاهد الماس نماینده خاص رئیس جمهور نیز به بلخ فرستاده شده‌است.

جنرال جمیل کوهستانی رئیس تحقیقات جنایی وزارت داخله و عضو این هیئت می‌گوید که قضیه تحت بررسی قرار دارد.

او گفت:

"تحقیق در جریان است. و موضوع تحت بررسی قرار دارد زمانی‌که به نتیجه برسیم بعدا مطرح می‌نمایم."

اما در مورد این‌که آقای مهمند چگونه به کابل انتقال داده شد آقای کوهستانی ابراز نظر نکرد.

قابل یاد آوریست که تنش‌های به میان آمده و اتهامات وارد شده میان آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ و عطا محمد نور والی بلخ پس از بررسی‌ها روشن خواهد شد.

XS
SM
MD
LG