لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۴

تیلرسن: اگر پاکستان تروریستان را در خاکش سرکوب نکند مجازات خواهد شد


رکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحده گفته‌است، اگر اسلام‌آباد گروه طالبان و دیگر گروه‌های افراطی را سرکوب نکند، امریکا ممکن است روی مجازات پاکستان غور کند یا ممکن است پاکستان موقف متحد امریکا بیرون از چوکات ناتو را از دست دهد.

تیلرسن در صحبت با خبرنگاران دیروز در واشنگتن گفت:

"اعتماد میان ما آسیب دیده‌است. چون، شاهد بوده‌ایم که به سازمان‌های تروریستی در داخل قلمرو پاکستان پناهگاه‌های امن داده شده تا علیه نیرو‌های امریکایی و مقام‌های امریکایی دست به طرح حمله زنند و تلاش‌های صلح را در داخل افغانستان مختل کنند."

رکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
رکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

تیلرسن گفته‌است، پاکستان باید رویکردش را تغییر دهد و این که ایالات متحده آماده است تا به پاکستان برای حفظ خودش در برابر سازمان‌های تروریستی کمک کند.

پیش از این، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا نیز هنگام اعلام استراتژی جدیدش برای افغانستان و جنوب آسیا گفت که امریکا به پاکستان میلیاردها دالر پرداخته، اما این کشور به تروریستان‌های پناه داده که ایالات متحده با آنان در حال جنگ است.

درین حال، وزارت خارجۀ پاکستان دیروز گفت از این‌که پالیسی ایالات متحده قربانی بزرگ ملت پاکستان در مبارزه با تروریزم را نادیده می‌گیرد، مأیوس شده‌است.

وزارت خارجه پاکستان گفته‌است، بر اساس پالیسی، این‌کشور اجازه نمی‌دهد که از خاکش علیه هیچ کشوری استفاده شود.

در میان ۱۶ کشور، پاکستان از موقف متحد امریکا خارج از چهارچوب ناتو برخوردار است، چیزی که زمینۀ همکاری نزدیک نظامی را فراهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG