لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۲

جوانان شورای لوی کندهار: حکومت از استراتژی امریکا استفاده لازم نماید


جوانان شورای لوی کندهار در جلسه افتتاحیه این شورا از استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا حمایت کردند.

شورای جوانان لوی کندهار استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیایی را برای این کشور مهم و همه جانبه دانسته تاکید کردند که افغانستان از این فرصت به میان آمده باید استفاده لازم نماید.

جاوید فیصل رئیس این شورا روز پنچشنبه در جلسه افتتاحیه شورای جوانان لوی کندهار با اشاره به استراتژی جدید ایالات متحده امریکا گفت:

جاوید فیصل
جاوید فیصل

"شورای جوانان لوی کندهار از استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و آسیایی جنوبی حمایت می‌کند چون امریکا به حیث یک قوت بزرگ جهانی و شریک استراتژیک به افغانستان در جهان و منطقه وزن حقوقی و سیاسی می‌بخشد."

رئیس جمهور امریکا به تاریخ ۲۱ اگست سال روان میلادی استراتژی جدید اش در مورد افغانستان و جنوب آسیا را اعلام کرد که در آن از ادامه همکاری با نیروهای امنیتی افغان و شکست مخالفین مسلح تعهد شده است.

در این استراتژی همچنان از پاکستان خواسته شده تا در زمینه مبارزه با تروریزم همکاری کند.

حمیدزي لالي نمایند مردم کندهار در ولسی جرگه و یکی از سخنرانان نشست شورای جوانان لوی کندهار گفت، هر آن کسی که با این استراتژی مخالفت دارد از کشورهای بیرونی نماینده‌گی می‌کند.

حمیدزی لالی
حمیدزی لالی

او افزود:

"کسانی که خلاف این استراتژی اند یا نماینده ایران اند یا از پاکستان و یا هم نماینده روسیه هستند."

در این حال داوود گلزار مشاور رئیس جمهور و یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان این نشست گفت که پس از تدوین استراتژی امریکا در مورد افغانستان و جنوب آسیا برای طالبان در پاکستان دیگر پناه‌گاهی وجود ندارد.

وی از طالبان خواست تا از جنگ دست کشیده و به ندای صلح لبیک بگویند.

او افزود:

"باز هم بالای طالبان افغان ما صدا می‌زنیم تا راه صلح را در پیش گیرند به صلح ترجیح دهند از این مطمئین نباشند که حالا هم این‌ها در پاکستان مصئون اند."

این در حالیست که چندی روز قبل مردم ولایت کندهار طی نشستی از استراتژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا استقبال کردند.

شورای جوانان لوی کندهار که جوانان زابل، کندهار، هلمند، ارزگان و نمیروز نیز در آن اشتراک داشتند روز پنج شنبه به رهبری جاوید فیصل موجودیت اش را اعلام کرد.

جاوید فیصل در این مراسم گفت که هدف این شورا ترتیب و تنظیم جوانان کندهار، فراهم نمودن زمینه‌های کاری و تعلیمی به آنان، و تشویق آنان به مطالعه و پیشرفت می باشد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG