لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۱

تهران و واشنگتن در اسامبلی م.م روی برنامه هسته یی ایران بحث می‌کنند


در حاشیه اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد، بین تهران و واشنگتن روی برنامه هسته یی ایران بحث و گفت و گو صورت می‎گیرد.

نشست اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه آینده در شهر نیویارک برگزار شده و روسای جمهور امریکا و ایران در آن سخنرانی خواهند کرد.

ضمناً، وزاری امور خارجه این دو کشور باهم ملاقات خواهند کرد.

انتظار می‎رود، وزرای خارجه امریکا و ایران در اجلاس هفته آینده اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد اشتراک کنند.

پیشبینی می‎شود که روحانی به مسئله توافقنامه اتمی تهران با کشورهای مقتدر جهان، اشاره کند.
پیشبینی می‎شود که روحانی به مسئله توافقنامه اتمی تهران با کشورهای مقتدر جهان، اشاره کند.

خبرگزاری فرانس پرس در یک گزارشی به نقل از دیپلومات‎ها خبر می‎دهد که این نشست چهارشنبه آینده در شهر نیویارک به اشتراک نماینده‎گان، بریتانیا، چین، فرانسه، جرمنی، روسیه، امریکا و ایران، برگزار می‎شود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا که تاکنون در ارتباط به برنامه هسته یی سال ۲۰۱۵ میلادی ایران با شش کشور مقتدر جهان مخالفت خود را اعلان کرده‎است، سه شنبه آینده در ۱۹۳م نشستی اسامبلی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و صبح همان روز حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این نشست سازمان ملل متحده نیز بیانیه اش را ایراد می‎کند.

چنین پیشبینی می‎شود که رئیس جمهور ایران در سخنرانی اش به مسئله توافقنامه اتمی تهران با کشورهای مقتدر جهان، اشاره کند.

بیرق های امریکا و ایران
بیرق های امریکا و ایران

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه امریکا روز پنجشنبه اعلان کرد که بر اساس تواقفنامه اتمی سال ۲۰۱۵ میلادی شماری از تعزیرات بر این کشور کاهش می‎یابد. ولی همزمان با آن، در ارتباط به آزمایش راکت‎های بالستیک از سوی ایران، بر تعداد از اشخاص به طور انفرادی تعزیرات وضع نمود.

وزیر امور خارجه ایران، در ماه جولای در جریان سفرش به ایالات متحده شکایت کرده بود که تاکنون وزارت امور خارجه امریکا با او در مورد موافقتنامه اتمی ایران صحبت نکرده‎است.

محمد جواد ظریف در صحبت خود به این موضوع چنین اشاره کرد که گویا امریکا در مورد موافقتنامه اتمی با این کشور به گونه مخالفت نشان داده‎است.

XS
SM
MD
LG