لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۰

صدراعظم پاکستان با معاون ترمپ در حاشیه نشست مجمع عمومی م.م. ملاقات کرد


مسایل مربوط به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه نکته مهم بحث میان صدراعظم پاکستان و معاون رئیس جمهور امریکا را تشکیل داد.

شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان با مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا در حاشیه ۷۲مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک ملاقات کرد.

وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه گفت، در این ملاقات شاهد خاقان عباسی و مایک پنس توافق کردند تا برای دستیابی به صلح، ثبات و رشد اقتصادی در منطقه مشترکاً کار کنند.

بر اساس این اعلامیه، صدراعظم پاکستان به معاون رئیس جمهور امریکا اطمینان داده که کشورش خواهان تامین صلح سراسری و پایدار در افغانستان است و در این راستا به همکاری هایش ادامه خواهد داد.

غنی نیز از پاکستان خواست تا در مذاکرات برای تامین صلح در افغانستان سهم بگیرد.
غنی نیز از پاکستان خواست تا در مذاکرات برای تامین صلح در افغانستان سهم بگیرد.

خاقان عباسی نگرانی کشورش را در مورد استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا نیز به پنس ابراز کرده‎است.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه پاکستان، قرار است یک هیئت امریکایی در ماه اکتوبر امسال به اسلام آباد آمده و روی استراتژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا به مقام‎های پاکستانی معلومات ارائه کند.

پس از اعلام استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، ملاقات میان صدراعظم پاکستان و معاون رئیس جمهور امریکا نخستین ملاقات دو مقام بلند پایه دو کشور بود.

رئیس جمهور دونالد ترمپ در هنگام اعلام استراتژی جدید کشورش برای افغانستان و جنوب آسیا از پاکستان نام برد و گفت که به گروه‎های مسلح که بالای نیروهای امریکایی و افغان حملات را انجام می‎دهند پناهگاه‎های امن فراهم کرده‎است.

مقام‎های افغان و امریکایی از پاکستان خواسته اند تا در برابر گروه‎های تروریستی اقدامات جدی کند.
مقام‎های افغان و امریکایی از پاکستان خواسته اند تا در برابر گروه‎های تروریستی اقدامات جدی کند.

ترمپ روز گذشته در نخستین سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یکبار دیگر روی مبارزه با تروریزم تاکید ورزید و با آنکه اینبار از پاکستان نام نبرد اما گفت، وقت آن رسیده تا کشورهای حامی تروریزم که به گروه‎های تروریستی مانند القاعده، طالبان و حزب الله پناهگاه‎های امن می‎دهند مسئول شناخته شوند.

رئیس جمهور افغانستان نیز در سخنرانی خود، در این نشست از پاکستان خواست تا در مذاکرات برای تامین صلح در افغانستان سهم بگیرد.

مقام‎های افغان و امریکایی پیش از این نیز از پاکستان خواسته اند تا در برابر گروه‎های تروریستی که در خاکش مستقر است اقدامات جدی کند اما اسلام آباد همواره حضور این گروه‎ها را در قلمرو پاکستان رد کرده‎است.

XS
SM
MD
LG